Welke palletwagen?

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Ik ben op zoek naar een nieuwe palletwagen. Ik heb er ondertussen al 2 versleten die ik ergens van internet heb geplukt en ik vind de duurzaamheid daarvan dus wat tegenvallen.
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald merk/type/leverancier, want ik wil eigenlijk niet weer staan te klooien als ik hem net hard nodig heb....

ps. Ik hoop dat dit in de juiste categorie staat, kon zo snel niets beters vinden.....
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Een goed merk is bijvoorbeeld BT. Die heb ik vroeger regelmatig gerepareerd. Repareren is duurzamer dan weggooien. Wat ging er aan je oude pompwagens stuk, dat ze niet meer te repareren waren?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Een goed merk is bijvoorbeeld BT. Die heb ik vroeger regelmatig gerepareerd. Repareren is duurzamer dan weggooien. Wat ging er aan je oude pompwagens stuk, dat ze niet meer te repareren waren?
De hydrauliek en dan waren passende onderdelen lastig, bleef lekken etc.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
De afdichtingen kan je bij bijvoorbeeld technierub zo bestellen. Is volgens mij altijd as 40. Daalventiel zijn o ringen, die hebben ze ook bij technirub.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
850
445
Noord-Veluwe
Papro. Wordt al bijna 10 jaar gebruikt om o.a. mijn C3-31 te verplaatsen. En die is best zwaar. Nooit enig probleem mee gehad, ondanks dat dit merk tot de goedkoopsten behoort.
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Jungheinrich ken ik ook uit het fabrieks leven , hoe goed ook alles kan kapot,
Kijk ook naar de kleine wielen hoe zijn die , is hij niet vooruit te branden is ook niet leuk,
 

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
303
125
Boxtel, Noord-Brabant
In het verleden idd ook goede ervaringen met Papro. Goedkoop en nooit klachten gehad (werkte als inkoper bij een handelaar en verhandelden Papro als onze China leveringen niet op tijd waren)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.701
2.570
Gaanderen
Onze eerste en eigenlijk enige Was een BT. Weet niet hoelang die dagelijks in bedrijf is geweest maar zeker vanaf 1981 tot 2009. Ja op het einde lekte die olie en moest toen regelmatig bijgevuld worden. En hij heeft ook wel tochtjes op de openbare weg gereden, al wil ik dat niet aanbevelen.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
De afdichtingen kan je bij bijvoorbeeld technierub zo bestellen. Is volgens mij altijd as 40. Daalventiel zijn o ringen, die hebben ze ook bij technirub.
Nieuwe onderdelen hielpen niet of niet afdoende. Aardig wat geprobeert en vervangen, maar er bleven steeds problemen optreden. Ik hoop dat de betere merken echt wel betere componenten gebruiken, want dit was beneden par en niet blijvend te fixen.
Ik koop zo'n ding tenslotte niet om hem constant te moeten repareren, maar om er zorgeloos spullen mee te kunnen verplaatsen......
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Ik zal eens kijken wat het prijsverschil en verschil in specs is tussen BT, jungheinrich en Papro.
Mochten er meer opties zijn hou ik me aanbevolen.
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
215
50
Grönnen

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
215
50
Grönnen
Ik reageerde daar op iemand die liever goedkoop nieuw koopt ipv iets fatsoenlijks te repareren.
Die BT had versleten (mishandelde) rollen maar doet het nu weer uitstekend, wordt regelmatig over(?) belast.

Ik bedenk me net dat je op het cnc forum de plaatjes niet kan zien als niet inlogt bent, da's een beetje jammer maar je kan eenvoudig een inlog aanmaken evt.
 

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
215
50
Grönnen
Op een website met veel (2e hands) spullen is iig een aanbieder die voor de hobby pompwagens reviseert, Gerard in Dieren.
Ik had daar wel eens contact mee, voor een technische vraag, niets gekocht, toch goed geholpen met informatie :)
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
De gemiddelde pomp wagen heeft een hefvermogen van 1000 kg tot 1500 kg ,
Laad je de 1500 tot zijn 1500 bijvoorbeeld dan zal hij behoorlijk zwaar drukken/trekken op een vlakke vloer ,
De hef cilinder kan het wel hebben maar doe je het vaak dan krijgen de wielen het wel te verduren,
En op den duur zal de cilinder het ook niet prettig vinden, nieuw draait alles goed , kwaliteit zie je op de langeduur terug


Mijn iedee is kijk wat voor gewicht wil je er mee verplaatsen, en hoe vaak ,
Zoek een goed merk die aan je verwachtingen voldoen,
Er gaan helaas genoeg bedrijven op de fles , daar kunnen prima pompwagens vandaan kommen gebruikt.
Mijn idee is een gebruikte van goede kwaliteit kan op den duur beter zijn dan een nieuwe goedkope,
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
De gemiddelde pomp wagen heeft een hefvermogen van 1000 kg tot 1500 kg ,
Laad je de 1500 tot zijn 1500 bijvoorbeeld dan zal hij behoorlijk zwaar drukken/trekken op een vlakke vloer ,
De hef cilinder kan het wel hebben maar doe je het vaak dan krijgen de wielen het wel te verduren,
En op den duur zal de cilinder het ook niet prettig vinden, nieuw draait alles goed , kwaliteit zie je op de langeduur terug


Mijn iedee is kijk wat voor gewicht wil je er mee verplaatsen, en hoe vaak ,
Zoek een goed merk die aan je verwachtingen voldoen,
Er gaan helaas genoeg bedrijven op de fles , daar kunnen prima pompwagens vandaan kommen gebruikt.
Mijn idee is een gebruikte van goede kwaliteit kan op den duur beter zijn dan een nieuwe goedkope,
Het probleem ligt hem in het "kan", je weet nooit hoe iets gebruikt is, zeker niet in een bedrijf met werknemenrs. Dus daar ben ik niet echt fan van. Ik zoek een fatsoenlijke machine die gewoon werkt en zijn genormeerde gewicht fatsoenlijk kan verplaatsen. Dat is voor een palletwagen meestal hoger, zeg 2200-2500 kg.
Ik zal waarschijnlijk niet vaak de 1000kg te boven gaan, dus dan zou het lang goed moeten gaan.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Ik reageerde daar op iemand die liever goedkoop nieuw koopt ipv iets fatsoenlijks te repareren.
Die BT had versleten (mishandelde) rollen maar doet het nu weer uitstekend, wordt regelmatig over(?) belast.

Ik bedenk me net dat je op het cnc forum de plaatjes niet kan zien als niet inlogt bent, da's een beetje jammer maar je kan eenvoudig een inlog aanmaken evt.
Papro is redelijk goedkoop, maar daar lijkt men tevreden over. Valt dat in die categorie?
BT is een stuk duurder, dus ik zal eens kijken wat een gereviseerde kost.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.