Welke makita multitool is beter DTM51 of DTM52

Stefanus

Nieuw lid
14 sep 2021
5
0
Ugchelen
Mijne forum leden,

Ik ga binnenkort wat renovatie werkzaam heden doen in mijn huis Ik heb daar een multitool voor nodig. Aangezien ik al meerdere makita machines heb op het LXT18V platform wordt dus een makita. Ik heb dan alleen een body nodig want accu's heb ik genoeg. Nu is mijn vraag : Welke multitool is beter? De DTM51 of de stillere en minder vibrerende DTM52.
 

Bean

Actieve deelnemer
16 okt 2012
82
8
Gelderland
Ik heb geen ervaring met beide (ik heb een Fein met een draadje), maar als ik zou kunnen kiezen tussen twee versies waarvan één stiller en met minder vibratie dan zou ik het wel weten.
Er zal ongetwijfeld een prijsverschil zijn. Of het jou de hogere prijs waard is, is een keuze.

Verder zie ik dat de 52 een starlock aansluiting heeft, terwijl de 51 en 'gewone' aansluiting heeft. Ik ben zelf wel gecharmeerd van het gemak van starlock, maar houd wel rekening met de hogere prijs van de(zaag) blaadjes.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.158
1.956
Klein-Brabant, Vlaanderen
de dtm51 komt rond de 120 euro
de dtm52 rond de 180
de vibratie van de 52 is 1/4de van die van de 51
ook ik heb een fein
ben ik blij dat die vibratie mijn hele arm niet doet trillen
op de webstek van makita kan je de eigenschappen van beide vergelijken
er is ook een koolborstelloze dtm52
die kost rond de 30 euro meer
uiteraard dien je altijd te kijken hoe de verpakking is
een kartonnen doos knipt in de prijs, maar die gaat slechts kort mee
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen