Welke lijmklem?

hans81

Actieve deelnemer
30 dec 2020
465
105
hoi allemaal,

ik wil een werkbank gaan bouwen, met gelamineerd werkblad. Ik heb wel wat lijmklemmen liggen, maar niet voldoende, dus ik wil er wat nieuwe bij kopen. Nu vraag ik mij af of bijv. pijp klemmen geschikt zijn? Ik koop het liefst tweedehands, maar zie ze momenteel niet tweedehandds aangeboden in de lengte die ik zoek, en dicht bij huis. Als ik online naar nieuw zoek, blijken buis-klemmen het betaalbaarst te zijn.

Als ik nieuw koop zou ik het liefst voor kwaliteit gaan, bij voorkeur ook nog gemaakt dichtbij. Volgens mij kom je dan uit op Bessey, wat direct prijzig is. Ik zie bijv. dat Baptist pijpklem inclusief 3/4″ stalen pijp 1 meter verkoopt voor zo'n 50 euro per stuk. Nu vraag ik mij af: is dit een goede investering, als je af en toe houten balken wilt verlijmen, om bijv. een werkbank te maken, of bijv. planken voor een kast, waarbij je meerdere kleinere planken lijmt tot 1 plank? Of raden jullie een ander type klem aan?

• Leuk
Waarderingen: Schaafnerd

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.431
4.369
Ik heb ze van chinesium. Ik gebruik ze vooral voor het samenstellen van balkjes uit vloerdelen. Ik doe er aan de buitenkanten een los plankje tussen, want als je die klemmen goed aan draait laten ze deuken achter.

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
3.063
1.488
Omgeving Leiden
Pijpen met 3/4" draad erop gesneden kan je bij toolstation kopen. Even op hun site zoeken naar 'pijpnippel'.

Finetools heeft nu 30% korting.

Anders AliExpress

Of Amazon .( voorbeeld,er zijn meer aanbiedingen)

Of zelf maken

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.929
1.234
72
Veldhoven
Vertel eens waar je woont. Als dat Zuid oost Brabant zou zijn, kan ik de draad voor je op die buizen maken.
En ik wil ook best wat van mijn klemmen aan andere leden uitlenen.

jtimmermans

Actieve deelnemer
3 feb 2024
33
72
Molenhoek Lb
Ik heb mijn boekenkast verlijmd met zelfgemaakte lijmklemmen van stukken draadeinde. Kosten bijna niets en je kunt ze vrij eenvoudig verlengen met een koppelmoer naar precies hoe lang je wil

• Leuk
Waarderingen: Henk H

rinus

Post veel
13 nov 2011
926
237
Heerde
marinusvannorel.nl
Vertel eens waar je woont. Als dat Zuid oost Brabant zou zijn, kan ik de draad voor je op die buizen maken.
En ik wil ook best wat van mijn klemmen aan andere leden uitlenen.
Ik wil ook best een paar klemmen uitlenen of andere hulp beschikbaar stellen aan een medeforummer, maar als de woonomgeving niet vermeld wordt reageer ik (meestal) niet.

• Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.