Ik zit weer achter de computer en er is heel wat informatie neergezet. ten eerste heeft hansb wel een punt betreft foto's;-)
Je hebt gelijk dat het geen zin heeft om alles als een aquarium dicht te maken omdat de spullen er in vaak in boxen zit en je openingen hebt via de deurtjes enz. als je weet dat je bijv 100km gaat rijden ( In de praktijk moet je aardig doorrijden wil je meer km's maken) op een dag door het stof heb ik wel geleerd dat het de moeite waard is om op deze naden schilderstape te plakken. dan nog vindt je het stof onder de tape zelf maar het scheelt heel veel. bijkomend voordeel van het afkitten is wel dat je het met de compressor schoon kan blazen en daarna evt met een spons zonder dat er vocht onder je plaatmateriaal gaat zitten wat uiteindelijk voor zwakte zorgt in je constructie
om weer even over je starttopic te beginnen. een verbinding dmv een groef, dikte van het plaatmateriaal in de verbinding of lamellos is het belangrijkste. die gaan de meeste krachten opvangen/zorgen voor een 'constructie sterkte' net als sandwich panelen ed, deze zijn vaak aan de buitenkant verlijmd met een afwerkstrip oid maar de sterkte komt mede doordat er in de platen zelf een verbinding zit of aan de binnenkant een alu hoeklijntje heeft die vaak gelijmd en geschroefd zit. dus alles wat je nu nog extra kan doen om het geheel te maken zoals lamellos, hoeklijntjes, lijmen en kitten zou ik Meer dan voldoende doen en dan maar een een paar euro meer. het zijn geen honderden euro's waar je het dan over hebt hooguit een paar tientjes en een inbouw herstellen waar bijv een tussenschot kapot is is best vervelend als je ook rekening moet houden met de bekabeling-omvormers- waterpomp/tank ed.
Ik weet het absoluut niet beter maar heb na verschillende reizen wel eens verbaasd zitten kijken hoe bijv alle rvs schroeven in een plaat afgebroken waren en de bekleding het blijkbaar bij elkaar heeft gehouden wat met tape vast zit en op deze plaat een koelbox/kast. en een daktent die tijdens mn eerste reis na een half uur rijden half over de motorkap-voorruit incl dragers hing ondanks dat ik ze 3 'expeditie proof'( lees duur merk waarin ik veel vertrouwen had;-)) dragers had welke ook nog ipv geklemd zoals orgineel extra met 12 m8 bouten vast zat

. dus ik denk dat je beter iets meer als alleen theoretische eigenschappen moet laten mee wegen en er alvast van uit ga dat je het zo gaat maken dat het ooit samen met de auto begraven wordt;-) het is wat anders als het bijv 1 reis is,demonteerbaar moet zijn en ook nog onder de 3500kg moet blijven.
Mvg wilco