Wabeco met je eigen boormachine?Beste mensen,
Ik ben opzoek naar een kolomboor. Voornamelijk hobby matig. Maar zoek wel een nauwkeurige en degelijke. Prijs onder de 300.
iemand tips en recensies?
Komt Bernardo. Hbm. Optidril niet uit dezelfde fabriek?Ik heb een eenvoudige Maxx kolomboormachine. Worden tegenwoordig verkocht onder de naam Bernardo. Voor in hout is het een enorm nauwkeurige machine. Ik heb een kleiner model dan deze: Bernardo Kolomboormachine kopen? - Gereedschapcentrum.nl
Maar dit is tegenwoordig de instapmachine. Dus ja, wel 100- euro boven budget. Maar ik denk wel een betere machine dan een instap optidrill of contimac.
Ze lijken wel verdacht veel op elkaar, dus dat lijkt geen gekke aanname, maar of dat 100% zo is, of er gewoon ruim in ontwerpen in China is gedeeld, ik weet 't niet. Wat mij wel opgevallen is dat er behoorlijke verschillen in afwerking in vrij vergelijkbare machines zit, Holzmann, Scheppach, HBM, Bernardo verkopen allemaal ongv. dezelfde machines maar of ze helemaal 't zelfde zijn.Komt Bernardo. Hbm. Optidril niet uit dezelfde fabriek?
Ze worden wel met hetzelfde sop gewassen volgens mij.
Inmiddels de Bosch gekocht. Moet prima zijn voor een beetje hobbyen!
Vaak (maar niet altijd) betekent dat dat ze uit dezelfde fabriek, van dezelfde productielijn, komen, maar dat de afnemers (HBM, Scheppach, Axminster, etc) verschillende afwerking-, uitrusting- en soms zelfs kwaliteitseisen hebben. En vaak ook andere prijzen hanteren. Of die prijsverschillen ook werkelijk gerechtvaardigd zijn is niet altijd duidelijk, en ook niet altijd te zien (ook als ze wel gerechtvaardigd zijn). Veel rondvragen naar gebruikerservaringen dus, en caveat emptor...Ze lijken wel verdacht veel op elkaar, dus dat lijkt geen gekke aanname, maar of dat 100% zo is, of er gewoon ruim in ontwerpen in China is gedeeld, ik weet 't niet. Wat mij wel opgevallen is dat er behoorlijke verschillen in afwerking in vrij vergelijkbare machines zit, Holzmann, Scheppach, HBM, Bernardo verkopen allemaal ongv. dezelfde machines maar of ze helemaal 't zelfde zijn.
IkHeeft klaas0639 er een gekocht of jij?
Nee, dit is dezelfde als die Lidl ook af en toe aanbiedt.Heb ook de Bosch. Gewoon een fijn machientje. Kwam vandaag toevallig deze hbm tegen en die lijkt qua basis toch wel verdacht veel op de Bosch.
![]()
Scheppach Tafelboormachine DP60
Of het nu gaat om metaal, kunststof, hardhout of zachthout, de Scheppach DP60 kolomboormachine biedt tal van toepassingsmogelijkheden waardoor je moeiteloos diverse materialen bewerkt. Deze boormachine met geïntegreerde laser heeft een vermogen van 900 W en een snelheid van maximaal 2.600 rpm...www.hbm-machines.com
Zou mij niets verbazen als het uit dezelfde fabriek komt. Kolom, bediening, aanslag en klem zijn haast identiek.Nee, dit is dezelfde als die Lidl ook af en toe aanbiedt.