Welke houtrot vuller?

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
606
13
Regio Haaglanden
Hallo,

wat is een goede houtrot vuller voor kleinere gaten in een verticale kozijn stjil. Bij voorkeur wat niet knetter hard wordt.
Je hebt hele moeie systemen om hout te vullen. Ik heb niet zo heel veel nodig en als ik de rest weg moet gooien is dat best zonde.
Wat is jullie sugestie?
Bedankt!

MarcelvdW

Actieve deelnemer
25 mei 2022
509
232
Almen aan zee
Je zoekt een goede houtrotvuller, in mijn ervaring kom je dan aan een 2 componenten spul.
Dus ja, een systeem, en wat je overhoudt is beperkt houdbaar.

Wel eerst echt alle houtrot weghalen! (een zachte heelmeester maakt stinkende wonden ;-)

Hier goede ervaringen met Zusex

48rmc

Post veel
2 dec 2021
997
395
Middelburg
Ik heb alleen ervaring met Polyfilla W370 wat wordt geleverd in 2 tubbes (2 componenten) werkt goed zolang je het eerst voorbehandeld met een primer W340. Helaas werd mij dat niet verteld toen ik voor het eerst W370 uit probeerde, resultaat de filler hechte niet aan het hout. Renovaid moet ook top spul zijn, maar is nog duurder dan Polyfilla, maar is wel gemakkelijker te verwerken en is volgens mij elastischer.

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.696
798
Prov. Groningen
Zou er iets beschikbaar zijn dat niet meteen naar het chemisch afval zou moeten...? ;)
Ik bedoel, houtrot haal je weg en dan vul je de vrijgekomen ruimte op met... hout?
Of is dat in onze moderne tijd te simpel gedacht?

eezacque

Nieuw lid
26 mei 2015
14
5
Emmeloord
Houtrot is een levend organisme dat diep in het hout gedrongen is. Omdat je nooit helemaal zeker weet of je alles verwijderd hebt zul je het resterende hout moeten behandelen met een bestrijdingsmiddel dat de achtergebleven sporen doodt. Een houtrotvuller pakt dit aan.

48rmc

Post veel
2 dec 2021
997
395
Middelburg
Houtrot is een levend organisme dat diep in het hout gedrongen is. Omdat je nooit helemaal zeker weet of je alles verwijderd hebt zul je het resterende hout moeten behandelen met een bestrijdingsmiddel dat de achtergebleven sporen doodt. Een houtrotvuller pakt dit aan.
Alabastine houtrot impregneer is een uitstekend middel alleen moet je niet te veel morsen, waterdun en het trekt diep in het hout maar ook in je schoonmetselwerk of tegels als je het niet bijtijds verwijdert:sneaky:

akatar

Actieve deelnemer
18 jan 2015
80
7
Ik ben zelf van de repaircare, wordt ook wel op marktplaats aangeboden (dubbel check datum en of ze nieuw zijn)
Vergeet niet dat het hele traject nogal wat tijd/moeite kost, en sommige merken (alabastine bweh) vond ik eeh minder dan verwacht..

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.