[..] Wel fors verschil met 1,89 euro. Enige is wel dat de Pattex van de Action in witte potten zit, en bij de normale bouwmarkt in gele potten.
Als henkel zijnde zou je toch je best doen, om de mindere kwaliteit in de witte potten te stoppen dan.
Iemand die ervaring heeft met beide?
[..].. zou zeggen voor 1,89 euro test eens die lijm van de action

[..]
Omdat elders weer de action lijm tersprake kwam, herinnerde ik me deze conversatie nog. Nu zijn inprincipe alle PVA lijmen wel prima, mits je het goed gebruikt, tis ook weer geen rocketscience
Inmiddels heb ik een potje aangeschaft en enkele zaken gelijmd, het verbaast me wel dat niemand verschillen merkt, en ze regelmatig hetzelfde genoemd worden.
Ik heb beide eens naast elkaar gehouden en ze ruiken anders, de gele fles naar wat ik ken als houtlijm, de action meer naar van die doorzichtige lijm

confused

.
De actionlijm is ook wat dunner wat iets anders verwerken is. Mogelijk is mijn gele potje, dat voor 3/4 leeg is, door het gebruik "ingedikt", en dat dat het verschil verklaard.
Enige negatieve wat ik heb ondervonden is dat bij het verlijmen van 2 plaatjes triplex (15x15cm, op elkaar), de aanvangshechting niet echt fantatisch was. Ik met enkele klemmen erop, veel squeeze-out had, en op verschillende plekken dus geen hechting ondanks goede verdeling van de lijm, met een stel extra klemmen (toch wel 8 stuks) en wat houtjes ertussen om druk te verdelen was dat op gelost. Ik heb het overnacht laten staan, en heb nu een prima verlijming. Nu hoor ik jullie al zeggen, slecht triplex, en dat is ook zo. Maar enige weken eerder een vergelijkbaar stuk gedaan toen nog met de andere fles en daar had ik dat toch echt niet.
In Joliens klemtijd topic over deze lijm, werd al vermeld dat er geen klemtijd vermeld werd op de verpakking, ook ontbrak informatie over volatile stoffen op de verpakking van de action lijm.
Dit bevestigt mischien wel mijn bevindingen betreffende aanvangshechting, en de andere geur (= ander oplosmiddel) tov de duurdere pattexlijm?
Dus niet verkeerd, maar wel ff realiseren dat het wat anders verwerkt imho. En dat je in het begin ff netjes moet klemmen.
Iemand anders misschien juist voordelen gevonden tov de dure Pattex, los van de prijs ofcourse

?