Welke afzuiger?

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Iedereen
Sinds kort de trotse bezitter van een dewalt vlak en vandikte bank
Voorheen had een ik een güde schaaf bank en die afzuiging ging prima met mijn festool 22e
Maar nu bij de dewalt gaat dat een heel stuk minder zelfs met de 50mm slang
Dus er moet iets anders komen
Maar wat
Ik heb niet heel veel ruimte
Dus het
Moet een compact systeem worden
Zou een record power dx1000 de klus kunnen klaren
Of iets anders graag zou ik jullie advies en ervaringen horen
Mvg leroy
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Er zijn verschillende stofafzuiging systemen in ons forum in aanbod geweest. Merk wel dat het vrij persoonlijk is of iemand een bepaalde voorkeur aan heeft.

Ik neem aan dat je al een stofzuiger hebt, je zou kunnen overwegen om een stofafscheider toe te passen, zoals een cycloon (dust-commander/oienda). Probeer dan in de hoogte te werken, zodat je minder vierkanten meters aan vloeroppervlakte verloren gaat.

Zelf ben ik aan het overwegen om kastje te maken net als onderstaande filmpje van Let's Basteln.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Ik vraag me af of een cyclone het gaat redden
Ik heb gewoon iets compacts nodig
Met slang 100 mm
Wat genoeg zuigkracht heeft
Kijk dat ik een paar keer tussendoor moet legen is geen ramp zoveel schaaf ik nu ook weer niet
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.553
256
Die record power dx1000 lijkt een gewone stofzuigermotor met bijbehorend waaiertje te hebben. Ik had er ook al naar gekeken. Waar dan ineens die 100mm slang vandaan komt om dat werkend te maken is voor mij een raadsel..

Is het nou een LPHV (motzuiger) of een HPLV (bouw/stofzuiger) ?
 

Steve88

Actieve deelnemer
4 apr 2020
60
9
Ravels,Antwerpen,België
Ik heb de Tendotools TT1100 hoe in gebruik,lijkt me net dezelfde als de Record Power. Bij mij voldoet hij prima aan m’n Metabo HC 260 schaafmachine,als je veel schaaft tussendoor een keer legen en klaar,neemt ook niet veel plaats in en dat was bij mij nu ook een vereiste
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.