Ik heb deze week van een collega een kleine Lintzaag machine gekregen.
Voor mij de eerste, en nog nooit zo'n ding gehad, maar wel heel blij mee.
Het ding stond al jaren bij hem in de schuur stof en vuil te happen, en hij deed er niks mee!
Nu heb ik hem gisteren helemaal schoongemaakt en opgelapt, en er komt volgens mij nog wel een redelijk machientje naar boven.
Het lint wat er bij zat knapte gelijk al bij aanraking, de machine was al die jaren nooit ontspannen geweest.
Nu vraag ik me als leek af of dit het goede lint is.
Ik heb hier al rondgesnuffeld en ge-googeld, en weet niet wat ik hebben moet.
De lengte van het lint is 1425mm wat volgens de beschrijving op internet klopt, maar welke breedte en hoe veel tanden per inch of cm moet ik hebben, en hoe dik mag het lint zijn?
Ik hoef er niet al te scherpe bochten mee te maken en gebruik het hobby matig.
En waar kan ik die dingen het best bestellen?
Hierbij wat foto's :

Het zijn 3 wielen waarover het lint loopt!
Voor mij de eerste, en nog nooit zo'n ding gehad, maar wel heel blij mee.
Het ding stond al jaren bij hem in de schuur stof en vuil te happen, en hij deed er niks mee!
Nu heb ik hem gisteren helemaal schoongemaakt en opgelapt, en er komt volgens mij nog wel een redelijk machientje naar boven.
Het lint wat er bij zat knapte gelijk al bij aanraking, de machine was al die jaren nooit ontspannen geweest.
Nu vraag ik me als leek af of dit het goede lint is.
Ik heb hier al rondgesnuffeld en ge-googeld, en weet niet wat ik hebben moet.
De lengte van het lint is 1425mm wat volgens de beschrijving op internet klopt, maar welke breedte en hoe veel tanden per inch of cm moet ik hebben, en hoe dik mag het lint zijn?
Ik hoef er niet al te scherpe bochten mee te maken en gebruik het hobby matig.
En waar kan ik die dingen het best bestellen?
Hierbij wat foto's :

Het zijn 3 wielen waarover het lint loopt!