Welk merk zaagjes voor Festool Vecturo OSC 18 (StarLock)?

sibejan

Actieve deelnemer
23 apr 2017
89
26
Ljouwert
Ik heb een Festool Vecturo OSC 18 gekocht, eentje met een diepte-aanslag én stofafzuiging. :) En Starlock...
Want ik kom er nu achter dat m'n collectie mesjes van m'n bedrade Fein Supercut niet past, en het lijkt er op dat er geen adapter in de handel is om SC zaagjes op een Starlock te gebruiken: jammerrrr... (iemand belang trouwens bij een prima (krachtige!!) SuperCut in systainer, met lekker wat zaagjes én schuurdingetjes? ;)

Ik moet dus wat nieuwe zaagjes aan gaan schaffen, maar van welk merk?
Voor Festool ben ik ± €14 per zaagje kwijt, en heb ik niet veel keus.
Fein is (ietsje) goedkoper, en meer keus. Iemand ervaring met andere merken dan Festool? Bosch? Ecotools? QBlades? BTI? (laatsten kosten ± de helft t.o.v. Festool)
De diepte-aanslag (die ik waarschijnlijk vaker niet dan wel gebruik) verlangt lange zaagjes, als ik het goed begrijp. Maar werkt die ook met niet-Festool?

Ik hoef niet meteen de goedkoopste; maar goede kwaliteit hoeft lang niet altijd Festool te zijn.
Ik gebruik de Fein niet elke dag, soms wekenlang niet, maar áls, dan zaag ik er vnl. zacht hout mee door, soms hardhout en soms hout met een spijker, schroef (aj!) of täckje (misschien voor de gelegenheid een diamant-blaadje voor een tegeltje) - maar ik hoop hier vooral ervaringsdeskundigen te horen over welk merk je wel en niet kunt of wilt gebruiken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.