Welk merk is dit?

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Baas Jaap, gewoon dit draadje sluiten en jongens gedraag je voortaan als heren. Dit is een vriendenforum van houtliefhebbers en niet van betweters.
Dus nu, einde verhaal!
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Gut, wat is er aan de hand met het forum de laatste tijd?

Het zit 'm vooral in het handgereedschap gedeelte.
En met name als het over metallurgische of scheikundige handelingen gaat.
Misschien kan daar een aparte groep voor komen. Met zo'n geel 'let op' driehoekje er bij.
Want nu worden de prachtige oude vondsten en vragen over oud gereedschap een beetje ondergesneeuwd.

Over 1 ding zijn ze het in ieder geval eens:
Wees gerust, ik zal er niet meer op reageren, geen ruzie op dit forum.
En hier laat ik het ook bij , anders ben ik de volgende handyman,..

En in de politiek is dat een goed begin: we zijn het eens dat we oneens zijn.

Groeten, Raymond
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.062
109

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ik vind het juist prachtig als twee mensen volkomen overtuigd zijn van hun gelijk en hierover een verhitte discussie aangaan met allerlei argumenten . Ik kan ook zo iemand zijn, wees niet bang, het gaat dan over muziek of gitaren en niet over hout. En oei, als ik het fout heb... als een knietje in m'n kruis!

Maar laten we het niet op de man spelen, dat is een teken van zwakte, je gelijk proberen af te dwingen door intimidatie...

Maar ik vond de opmerking over Fahrenheit wel geniaal, we hebben dus een lid die van 1724 AD (wiki info) is :eek:
Sorry kon het niet laten :)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.060
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Meneer ik geloof geen word wat je allemaal bazeld bij elke post die je schrijft kom je erg schreeuwerig over als of je het er in wilt slaan en graag wil laten zien dat je het allemaal goed weet met je grafiekjes en de verwijzingen naar het internet of wiki! je lijkt wel een schoolmeester.
GOEDE TIP koop een tabellen boek.

En volgens mij weetje niet eens hoe een aanbeeld en een smidse eruitziet!
Hetzelfde over beitels het enigste wat je daar over verteld en weet zijn de merken en vooral de duurdere verder niks, en wil je graag alles van anderen weten!

En dat ik mij vergist heb met graden fahrenheit, (WANT IK KOM NAMELIJK UIT DIE PERIODE) mag je gerust weten want ik ben mij bewust dat ik fouten maak en de wijsheid niet in pacht heb!
Maar ik heb geen grafiek en thermometer nodig om een beitel te ontlaten ik kijk naar de kleur het zelfde met het harden dat heet ervaring!!
Sommige mensen moeten nou eenmaal op papier het beste zijn!
En hier laat ik het ook bij , anders ben ik de volgende handyman,..

Prettige tijd verder

Het valt Marplesfan niet mee een foutje toe te geven, dat kan ook met minder woorden. Ik vind de eerste 2 alinea's niet passen op ons forum. Ik ken Ornament als een hele nette bedachtzame vakman (we mailen regelmatig) die het welzijn op het forum zeer aan het hart gaat. Daarnaast is het een hele grote bron van kennis over houtsnijden en snijgereedschap en ik vind het niet correct dat hij hier door Marplesfan zo behandeld wordt.

Ik begrijp Pieter zijn bezorgdheid ook, maar houd het draadje toch nog even open. We zijn met elkaar volwassen genoeg.

@Seek, op een vlakke zee valt elk golfje op. Er worden dagelijks tussen de 120 tot 210 berichten gepost, met maar heel weinig van dit soort uitschieters; zie ook de voetnoot.


jaap

edit: het antwoord van marplesfan verwijderd. Voor wie het nog niet wist: Handyman en Marplesfan21 zijn dezelfde persoon, dit ter geruststelling van degene die zich onheus bejegend voelde.
 
Laatst bewerkt:

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
edit: het antwoord van marplesfan verwijderd. Voor wie het nog niet wist: Handyman en Marplesfan21 zijn dezelfde persoon, dit ter geruststelling van degene die zich onheus bejegend voelde.

Ik kreeg gisteren al zo'n voorgevoel, zijn toon van schrijven werd wel heel erg hetzelfde.
We worden gestalkt!

Groeten, Raymond
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.062
109
het zelfde ip adres waarschijnlijk.
wel leuk om de reacties van handyman/marplesfan nog eens terug te lezen.
ze zijn het onderling nog oneens.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Ik kreeg gisteren al zo'n voorgevoel, zijn toon van schrijven werd wel heel erg hetzelfde.
We worden gestalkt!

Groeten, Raymond

Dat gevoel had ik ook.
Discussies vind ik goed, maar zon rare denigrerende toon niet.
Kan hij nu mooi dingen maken om zich af te reageren, hoorde dat hij beitels zat heeft, dus slijpen hoeft hij een tijdje niet :p
En anders gaan ze maar samen een week slijpen en wetten.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.200
563
Gespleten persoonlijkheid :confused: ;) ;)


Eigenlijk te triest om er géén grappen over te maken ;). Dus daar gaan we:

Tot zichzelf sprak een zwetser uit Zaanstad,
toen hij diep in zijn zoveelste waan zat:
"Wij zijn ontzettend tevree,
zo heel alleen met ons twee.
Maar de rest hier is gek! Kom, wij gaan, schat."
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Eigenlijk te triest om er géén grappen over te maken ;). Dus daar gaan we:

Tot zichzelf sprak een zwetser uit Zaanstad,
toen hij diep in zijn zoveelste waan zat:
"Wij zijn ontzettend tevree,
zo heel alleen met ons twee.
Maar de rest hier is gek! Kom, wij gaan, schat."
Kor heeft gelijk. Dit is eigenlijk triest. Ik heb iemand persoonlijk gekend die mails aan zich zelf stuurde vanuit een andere account. Het is niet goed gekomen met hem.
 
A

Athanor

Guest
Beste mensen,

Ik moet zeggen dat de dialogen die we hebben gezien mij ook wel wat stoorden. Er bekruipt mij nu echter ook wel een ongemakkelijk gevoel nu ik de reacties daarop lees. Als je het idee hebt dat een ander onwijs handelt vraagt dat volgens mij om zelf je best te doen in wijsheid te handelen. Persoonlijkheden van mensen en oorzaken van irrationeel handelen kunnen vele soms dieperliggende oorzaken hebben waar we in de dagelijkse communicatie niet zo bij stil staan. Daarom lijkt het me verstandig te leven met de raadselen van het menszijn en er niet achteraf allerlei interpretaties aan te geven, ook als zijn ze in dichterlijk vorm gegoten. Beide opponenten hebben aangegeven dat de discussie nergens toe leidt en wilden het zwijgen ertoe doen. Laten wij deze verstandige beslissing navolgen.

Groet van Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.