welk hout voor funderingsbalken? en hoe deze balken isoleren?

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Bedankt voor de verduidelijking, geeft voor mij iets beter beeld wat de situatie er omheen is. Ik vraag me nog wel een paar dingen af: is er vocht te bekennen bij de onderslag balken? En hoe hoog ligt de vloer in vergelijking met buiten? Het kan handig zijn om te weten of of de vloer dieper ligt dan buiten in verband met water en vocht. Beton lijkt mij vooralsnog nog de beste kanshebber in mijn ogen.
 

Kok

Nieuw lid
26 jul 2015
17
0
De gehele funderingsplaat is na uitharding ca 15-30cm (voor minder dan achter ivm waterpas zetten) hoger geplaatst ivm scheve verzakking van de vorige fundering en ophoging van de weg waaraan het huis staat. De fundering rust nu dus hoger op de nieuwe ingeperste heipalen en is niet meer in contact met de vaste bodem eronder. In feite is het nu een paalwoning, met als gevolg ook een betere bodemisolatie:).
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Sorry voor de late reactie ik was ziek geworden en kon niet de energie vinden hierop verder in te gaan.

Ik bedoelde met die houtjes dat je de balk tijdelijk moet kunnen "klemmen". Je zal de ruimte die je maakt om de nieuwe balk eronder te schuiven ruimer moeten maken dan de balk zelf anders krijg je hem er nooit onder. Als je hem daarna omhoog forceert sla je het houtjes onder zodat het op zijn plaats blijft, daarna kan je dit opvullen met tras of cement als je folie ertussen gebruikt dit neemt daarna de functie van de houtjes over.

Vanaf de foto's kan ik verder niet zoveel nuttigs zeggen. Als het een huis is dat is gebouwd met gestapelde liggende balken op elkaar verbonden door middel van houten pennen zou je geen staanders nodig hebben. Of verbinden de staanders de liggende balken? Daarnaast zie ik op 1 foto ook allemaal verticale balken/planken?

Ik beloof je nog de foto's te zoeken...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.