Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
een collega heeft gereedschappen gekregen, maar weet niet wat het is, hoe ze noemen en waarvoor het dient.
In de staaf zijn er een aantal heel smalle , lange , spleten .
kent iemand dit gereedschap?
Ik heb dat jarenlang in het magazijn gehad. Lag bij toebehoren van emco draaibanken. Niemand van de oude garde wist wat het was. Ik behoor tot de jonge garde met maar 35 dienstjaren.
Dat zou kunnen, We zullen eens nameten of dit gereedschap expandeerd. Het komt uit een lot met gereedschappen voor de metaaldraaibank en metaalfreesmachine.
Met die afgedraaide boutjes, lijkt dit geen origineel emco gereedschap. Zijn het buisjes, of zijn ze aan een kant dicht? Heb je eventueel betere foto's?
Dank voor alle reacties. Het kleine element is niet hol. Het is gemaakt om met een inbussleutel in de grote staaf te worden gedraaid. Ik weet nog niet of het expandeert.
Het lijkt mij iets om een draadeind of een bout in de draaibank op te spannen en te kunnen bewerken.
Hierdoor wordt de schroefdraad niet beschadigd door de drieklauw.
Op de foto's zie ook allemaal afgedraaide einden.
OP de 5e en 6e foto zijn nog de klemsporen van de klauw te zien.
Als het in der daad een beetje expandeerd is het een prima gereedschap om een binnendiameter op te nemen. Insteken aandraaien, dan los draaien tot het net niet meer klemt. Dan met een schroefmaat na te meten. Met name voor kleine diepe gaatjes. Past ook wel bij een draaibank of bij honen.
Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.