Weer eens een snijplankje gemaakt...

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
334
256
Het is best nog wel wat werk om een kopshouten plank te maken maar al met al goed gelukt.

Stukjes noten en esdoorn;

snijplank1.jpg

Geschaafd en deels verlijmd in lengterichting.

snijplank2.jpg

In het juiste patroon verlijmd en nog wat met de hand na-geschaafd:

snijplank3.jpg

Strips gezaagd en kopshout omhoog gelegd in het juiste patroon. Microjig maakt het leven wel een stuk makkelijker! (na de foto wel wat extra klemmen erop gezet natuurlijk)

snijplank4.jpg

Na het schuren ziet het er dan zo uit. Opgeschuurd tot korrel 240 met een beetje water voor de foto. Morgen nog een keer met korrel 320 alles afschuren en dan in de olie zetten...

snijplank5.jpg
 

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
334
256
ik sluit net het youtube filmpje af waar ze exact deze maken :ROFLMAO:
erg netjes geworden!
Toevallig van Newton makes? Ik heb 'm van dat youtube kanaal en heb daar een aanpassinkje op gedaan. (dunne stripjes langs de lange kanten). Verder ben ik deze nog nergens tegengekomen.
 

Robert_T

Actieve deelnemer
12 feb 2021
334
256
Ik dacht nog genoeg minerale olie te hebben maar schijnbaar was dat toch op... Destijds via amazon iets wat "food grade" was besteld en op voorgaande planken ging dat prima. Ondertussen was het niet meer te bestellen en gek genoeg zijn de producten die ik met vertrouwen durf te gebruiken best lastig te vinden.

Uiteindelijk maar even naar de AH gereden en (na het lezen van diverse topics hier) maar voor druivepitolie gekozen. De prijs valt me nog aardig mee ook! Ben benieuwd hoeveel er in gaat! Ik heb tot dusver zo'n 100-150ml gebruikt schat ik in.

snijplank7.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Count Chocula

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Poeh.....erg mooi geworden.
En wat een mega gave werkbank heb je staan....(y)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.