Er werd me verteld dat het van een Es zou moeten zijn maar als ik de andere Essen eindproducten zie, komt dat niet echt overeen.
Dit was hoe ik het aangetroffen heb:
d
Dat stuk wat bovenop ligt met bult bovenop heb ik een paar stukken vanaf gezaagd en doormidden gehaald. Daarbij viel me op dat de kern vrij ver uit het midden zat, ongeveer op een kwart en het stuk was redelijk plat.
Ik heb geen foto's gemaakt van de gezaagde stukken, maar dat kan ik nog doen. Het draait best lastig, redelijk hard en snel happerig.
Dit is de schaal die eruit kwam, is op 360 geschuurd en nog onbehandeld, ik moet de voet nog afdraaien:

Als ik dat vergelijk met de eerder gemaakte schalen van Essen

Dit was hoe ik het aangetroffen heb:
dDat stuk wat bovenop ligt met bult bovenop heb ik een paar stukken vanaf gezaagd en doormidden gehaald. Daarbij viel me op dat de kern vrij ver uit het midden zat, ongeveer op een kwart en het stuk was redelijk plat.
Ik heb geen foto's gemaakt van de gezaagde stukken, maar dat kan ik nog doen. Het draait best lastig, redelijk hard en snel happerig.
Dit is de schaal die eruit kwam, is op 360 geschuurd en nog onbehandeld, ik moet de voet nog afdraaien:

Als ik dat vergelijk met de eerder gemaakte schalen van Essen