Weer een nieuwe

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Hallo allemaal.. Ik ben Gert-Jan, 24 jaar en heb de weg naar het woodworking ook gevonden. Mijn opa maakte vroeger o.a. grote 2D beren met hun armen naar voren waar dan weer een ronde plaat hout op kwam te liggen waar weer een plantje op gezet kon worden. Nu heeft hij inmiddels een respectabele leeftijd bereikt waarbij hij dat niet meer kan doen, en zodoende heb ik een deel van zijn gereedschap over mogen nemen.
Nu wou ik wel eens wat voor hem terug doen, maar dan anders. Woodcarving met een kettingzaag.
Hadden wij zelf niet, dus dan maar even lenen bij de overbuurman. Een Topcraft 2200W met een 40cm blad. Een stammetje hout gevonden aan de kant van de weg waar bomen gekapt werden. Voorbeelden gezocht op internet, en maar proberen!
Het resultaat viel me toch niet tegen, en Wouw!! Wat is dat mooi werk zeg!
Het groffe werk en deels afwerking gedaan met de kettingzaag en daarna afwerken/ vacht maken met een Proxxon elektrische beitel/guts. Daarna het geheel afgewerkt met een brandertje.


beer.jpg

Het beviel gelijk zo goed dat ik besloot om zelf ook maar een kettingzaag aan te schaffen. Na wat speurwerk op internet een nieuwe Stihl MSE200, ook met 40cm blad, gekocht hier in de buurt. Elektrisch want ik wil graag de buren om ons heen te vriend houden. Voor de veiligheid ook maar even een kettingzaag-tuinbroek erbij, en nu als het mee zit binnenkort op naar het volgende project:D
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Welkom op het forum. Da's een mooi project !! Carving vind ik zelf ook erg leuk, ben echter dan meer een fan van de abstracte vormen...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.