Weer een leuke actie van de Lidl, vanaf donderdag 11 december

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Een voor de werkplaats, een voor thuis en een als reserve.

Klinkt flauw, maar het beste advies wat ik voor je heb is: heel veel mee oefenen. De neiging om te duwen ipv te trekken blijft heel lang aanwezig en vaak verniel je dan je zaagblad (sprak hij uit ervaring)

Zet een stukje vuren klem en begin heel langzaam te zagen zonder neerwaartse druk uit te oefenen. Het zaagblad is agressief genoeg om dan al een mooie snede te maken. Hou de zaag recht, horizontaal, daardoor geleid de zaagsnede de zaag. Als je 'het gevoel' begint te krijgen ga je wat sneller en geeft een beetje!! neerwaartse druk bij de trekkende beweging. Je merkt snel genoeg hoeveel druk je moet/kan uitoefenen. Geef niet toe aan de neiging om snel te zagen in het begin, kost je hoogstwaarschijnlijk zaagbladen 😱 je zal merken dat het dunne flexibele zaagblad na enige tijd alleen nog maar voordelen biedt.

Het is de kennismaking met een heel nieuwe manier van zagen, dat leer je niet in een middagje. Bedenk maar hoe lang het duurde voor je met een westerse zaag om kon gaan 😄 Maar geloof me, het is echt de moeite waard om er tijd en energie in te steken.

Succes!

Groet, Rob.
 

ewoudk

Actieve deelnemer
16 apr 2013
305
9
Bollenstreek
Ik ben ondanks het weer gister tussen alle bedrijven door gister maar even naar de Haarlemse Lidl gefietst, daar lagen er nog zat.Heb 2 setjes meegenomen voor dat geld kun je er volgens mij geen buil aan vallen.Moet bekennen ze nog niet uit het plastic te hebben gehaald maar volgens mij is het 2e zaagblad hetzelfde als die aan het handvat. Ik denk dus een reserve.
 

Nick18

Actieve deelnemer
17 jun 2013
165
15
Nee het tweede zaagblad is dikker (minder flexibel) en grover. Wat tandjes minder zeg maar. Dus zeker niet hetzelfde!
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Heb er na deze berichten ook maar een gekocht.
Wat een fijne zaag zeg!
Het is even wennen met zagen maar ze zagen wel heel mooi en glad.
vooral pvc buis ik hoefde niet eens te schuren.
moet je met een ijzerzaag eens doen.
dat splintert alle kanten op.
zeer tevreden mee
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.