Watervast verlijmd multiplex

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik heb een gesloten aanhanger. Wanden zijn van multiplex, met aan beide zijden een witte kunstoflaag.
Omdat mijn sneeuwscooter nèt te lang was heb ik aan de voorzijde 2 uitbouwtjes moeten maken zodat de skies door kunnen steken.
Simpel omschreven: gat gezaagd en daar een schoenendoos tegen aan. Het geheel verdiend geen schoonheidsprijs dus jullie krijgen geen foto's.
Omdat ik het van de winter bij flinke vorst heb moeten maken heb ik toen niet kunnen kitten. Heb een strook EPDM gebruikt om het enigzins waterdicht te hebben.
Helaas is het na de winter meer gaan regenenen dan me lief is dus e.e.a. heeft te lang geduurd,
Nu blijkt dat er toch lekkage geweest is en het multiplex van de aanhanger is nat.

Wie heeft een idee wat ik nu het beste kan doen?
Ik golk: De uitbouwtjes nu degelijk monteren met kit, en wachten / hopen dat het multiplex daarna droogt. En wanneer het droog is goed behandelen. ( maar waarmee?? )

Iemand een ander/beter idee?
 

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
kops hout insmeren met een epoxy als het hout droog is: wij gebruiken daarvoor Repair care, maar kan ieder merk zijn.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.722
2.585
Gaanderen
Ik gebruik ook repair care. Top spul. Je moet wel de voorstrijk erbij kopen. Voor elke epoxy een andere voorstrijk.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Wat ik wel jammer vind is dat ze geen temperatuur-bereik geven na toepassing. Meeste epoxies zullen wel vorst kunnen verdragen, maar als 't afbrokkelt bij -30 schiet 't niet op natuurlijk.
Ze schrijven wel op de site dat ze testen in een extreme omgeving in Oostenrijk, maar Oostenrijk staat niet tussen de landen waar het geleverd wordt.:confused:
Maar ja, helaas is het hier niet te koop, dus ik zal wel bij een product van Henkel o.i.d. uitkomen.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik moest net de deur uit, toen kwam net de melding van Rosewood. De inkopper kon ik niet laten liggen. :D Maar had geen tijd voor een serieuze aanvulling.

Waar ik woon is het nog redelijk gematigd. Bij -25 houd het wel op. Maar een aanhanger staat op wielen dus kan op koudere plekken komen. Zeker als ik een stukje Zweden inrijd ( waar meer sneeuwscooterløypes zijn) kan het flink kouder zijn. En op dat moment wordt de elasticiteit flink op de proef gesteld door dat de aanhanger in beweging is.
Maar ook als je dus in NL woont, zou je een keer een wintersportje kunnen gaan doen en moet je toch rekening houden met dit soort dingen.
Bij een reparatie aan een huis is het wat anders, die blijft doorgaans op zijn plek staan.
hoewel..........http://www.nordlys.no/nyheter/vi-har-flyttet-hus-for/s/1-79-6717370
 

rosewood

Actieve deelnemer
1 jun 2015
46
0
Grapjassen,...:cool:

Ik had het over HIER en dat is nederland goed lezeN,..:):)

Ik heb in de kop finland dit ook gebruikt was van een Amerikaans merk, dat speciaal voor de artic ontworpen is en is goed te gebruiken, maar er is en zal inderdaad een sneller verval dan gebruikt in de gematigde klimaten dat is zeker een feit
 
Laatst bewerkt:

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Met alle respect, ik denk dat jij nu niet goed leest.
Het gaat om mijn kar, en die is hier ( Noorwegen) en daar ga ik regelmatig mee naar (nog) koudere gebieden als ons noorse wintertje.

En nogmaals: ook als je in Nederland woont, kan je niet vooruitkijken waar je die kar ooit mee naartoe sleept.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.