Wat zouden jullie anders willen zien?

P

Pel

Guest
Pel, Ik gebruik ook altijd Visio, in Visio kun je Save as (Opslaan als) en dan JPG kiezen, die kun je dan direct invoegen, wel oppassen dat je niks geselecteerd hebt tijdens het saven, anders slaat hij alleen dat wat je geselecteerd hebt op.

Dank je wel voor de tip fantic, heb er niet bij stil gestaan dat die mogelijkheid er ook is. Wat Jurriaan voorstelt PDF file weet ik ook niet of dat gaat, zodat andere de tekening kunnen downloaden?

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
@Jefmen, is het mogelijk om de icoontjes boven het tekstvak misschien wat groter en duidelijker zichtbaar te maken, het blijkt dat nieuwkomers op het forum moeite hebben om foto's en filmpjes te plaatsen?

Groet Pel.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Als je wil dat andere forumleden het ook weer groot kunnen afdrukken, lijkt pdf me beter. Maar ik weet niet of je pdf aanhangsels in het forum mag uploaden?

Dat is geen probleem.

PDF = portable document format, bedacht door Adobe, om er voor te zorgen dat een document er op verschillende computersystemen hetzelfde uit ziet.

jpg, png, gif etc zijn allemaal bitmapped plaatjes, voor elke pixel in het plaatje zijn er een rij bits beschikbaar voor positie, kleur etc. bij het vergroten, het opblazen, worden de pixels groter en krijg je van die gekartelde plaatjes.

Om echt goed te kunnen verschalen heb je vector georiënteerde plaatjes nodig; daar wordt elke pixel gelokaliseerd door vectoren en kun je probleemloos opschalen of verkleinen; je krijgt dan dwg (autocad) of psd (postscript) etc formaten. Je hebt meestal wel een specifiek programmaatje nodig om ze te bekijken.

jaap
 
Laatst bewerkt:

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Misschien is het al aangehaald, maar: Is het mogelijk om ook een e-mailmelding te krijgen wanneer je een privébericht krijgt? Je krijgt nu wel zo'n (1) te zien bij 'Meldingen' rechts bovenaan, maar daar let ik helemaal niet op... Heb zelf zo al berichtjes gemist (pas weken/maanden te laat gelezen), en kreeg nu net iemand niet te pakken omdat die er net zoals ik niet op let. Dan moet ik in een forum thread een bericht posten richting die persoon (waarop die wel een e-mailmelding krijgt) om zijn aandacht te vestigen op het privébericht. Dat is nu ook niet zoals het zou moeten zijn...
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Kleine kanttekening: Het PM-gebeuren werkt niet altijd zoals het moet vooral bij veel heen-en-weer PM'en.
Dan komen ze niet altijd aan. Wat er ook alweer exact mis gaat weet ik even niet, misschien dat SrJacobs dat nog weet.
Wij hebben daar eens een raar misverstand door gehad.
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
het is wat off topic maar ik wil alle leden een flink compliment geven hoe men hier op dit forum met elkaar omgaat, op de man spelen en veel erger komt zo goed als niet voor. Sinds kort zit ik op een camper forum, je wilt niet weten wat daar allemaal langs komt aan ellende.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Nou Bert2 daar zeg je wat! Absoluut waar wat je zegt.
Mmmmh ik weet niet welk camperforum je zit, maar er is er een waar ik mijn snor gedrukt heb vanwege die ellende.

Wat ook top is hier, dat is dat je antwoord krijgt als je wat vraagt. Moet je eens op het nederlandse drumforum gaan neuzen. Als je dan wat vraagt dan krijg je meestal een antwoord dat het al eens behandeld is. Kan je een draad van 300 pagina's gaan doorlezen :)

Maar goed praat eens met een houtbewerker, meestal zijn dat ook wel zoetsappige goedzakken :D

Misschien meteen een mooi moment om even met zijn allen te applaudiseren voor de moderators hier, want die hebben het goed voor mekaar.

Ach misschien wat of-topic, maar het is tenslotte Valentijn vandaag:p
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
www.camperforum.nl ..............:rolleyes:v
sinds ik daar op zit is mijn waardering voor dit forum alleen maar enorm gestegen!

maar als ik toch een opmerking mag maken: kan ik berichten lezen van nieuw naar oud? Dus laatste bovenaan.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Dank voor de vriendelijke woorden, houtbewerkers zijn ook heel aardige mensen! Maar het is een hele klus.....

In de zwarte menu balk staat in kleine letters "forum actions" en als je doorklikt general settings. Daar kun je je persoonlijke settings voor het forum regelen, waaronder van achter naar voren posts lezen...

jaap
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Dank voor de vriendelijke woorden, houtbewerkers zijn ook heel aardige mensen! Maar het is een hele klus.....

In de zwarte menu balk staat in kleine letters "forum actions" en als je doorklikt general settings. Daar kun je je persoonlijke settings voor het forum regelen, waaronder van achter naar voren posts lezen...

jaap

dank je Jaap! Done
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ik krijg nog steeds geen melding als er gereageerd is op een topic waar ik op geabonneerd ben. Het is geen drama, maar het zou fijn zijn als het opgelost kon worden.
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Ik mis een "how-to/handleiding" categorie, waar mensen een handleidingen plaatsen hoe iets te maken. Nu maken mensen een uitgebreide beschrijving hoe je bijvoorbeeld een schaal maakt en plaatsen die onder "werkstukken". Naarmate de tijd verstrijkt worden deze topics bijna onvindbaar doordat ze worden overspoeld door de vele topics waar alleen foto's van de werkstukken worden getoond en dat is zonde!
 
Laatst bewerkt:

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
@iedereen en niemand: verdwijnen de meldingen niet in de spambak?
Kan ook bij je provider zijn. Geen idee wat bij jou de mogelijkheden zijn, maar ik kan bij de server van mijn mail ook spam laten uitfilteren. Ikzelf heb dat uitstaan en laat het uitfilteren over aan mijn mailprogramma. Dan zie ik ze tenminste. Als er dan wat fout gaat is het een kwestie van één keer corrigeren en mijn mailprogramma doet het nooit meer fout.

Als jouw mailprogramma dat niet goed doet zou je Thunderbird kunnen overwegen.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Wat ook top is hier, dat is dat je antwoord krijgt als je wat vraagt.

Helemaal mee eens Lemen.
Ik vind ook dat hier iedereen ontzettend z'n best doet om anderen te helpen.
En je kan bijna geen vraag bedenken of mensen reageren er op, heel veel vakkennis ook, echt top.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.