Wat voor houtsoort is dit?

48rmc

Post veel
2 dec 2021
800
315
Middelburg
Afgelopen vrijdag een stukje hout in ontvangst mogen nemen echter wat voor hout is het? Het is afkomstig van een bed 1 kant gelakt en 1 kant onbehandeld. Hierbij een tweetal foto’s hopelijk zegt dit voldoende, gaarne zie ik van jullie een reactie verschijnen, bij voorbaat bedankt

Bijlagen

• IMG_3308.jpeg
    IMG_3308.jpeg
    142,4 KB · Weergaven: 55
  • IMG_3306.jpeg
    IMG_3306.jpeg
    111,3 KB · Weergaven: 56

John1969

Post veel
10 jul 2023
966
573
‘s-Hertogenbosch
Afgelopen vrijdag een stukje hout in ontvangst mogen nemen echter wat voor hout is het? Het is afkomstig van een bed 1 kant gelakt en 1 kant onbehandeld. Hierbij een tweetal foto’s hopelijk zegt dit voldoende, gaarne zie ik van jullie een reactie verschijnen, bij voorbaat bedankt
Ik neig naar mahonie, maar ben niet helemaal zeker

• Leuk
Waarderingen: 48rmc

John1969

Post veel
10 jul 2023
966
573
‘s-Hertogenbosch
Klopt geel-oranje naar lichtbruin, daartegen is Kambala onbehandeld van donker mocca naar chocolade bruin.
Mahonie heeft afhankelijk van de soort lichtere glanzende glasachtige vlekken op een tot chocolade bruine achtergrond.
Maar zoals gezegd mahonie heeft ook vele familieleden: Sipo,- sapeli- en - een bloemige variant waar ik de naam nog niet van weet maar wel heb liggen sinds de laatste radius dag in Vianen

• Leuk
Waarderingen: 48rmc

John1969

Post veel
10 jul 2023
966
573
‘s-Hertogenbosch
Heb in het verleden van alles gemaakt van meranti ( omdat het eenvoudigerwijs plenty aanwezig was). Heb hier een boekenkast staan met bangkirai profiel latjes en de rest is van meranti. Als alles donker of antiek eiken gekleurd wordt valt het allemaal niet meer op.
Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat aan deze kast m’n eerste draaiwerk zit. De poten en tonnetjes op een klosje ( halfrond met cannelures)

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    57,8 KB · Weergaven: 3

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.