Ik heb 2 weken geleden voor 10 euro 3 kuubskisten gekocht van kneiterhard tropisch hout.
De kisten uit elkaar gemept en de slechte planken bij het kachelhout gegooid.
Nu heb ik een hele stapel redelijke planken maar ik heb geen idee wat voor hout het is.
Het enige wat ik vrijwel zeker weet is dat het uit Indonesië komt (daar komen de kratten vandaan).
Hieronder wat foto's van een plank en ik heb een stukje geschaafd om de tekening beter te kunnen zien.
Het is een stukje met spint.
Zo ziet de hele plank eruit (stoffig en ruwbezaagd)

Deze foto representeert de kleur redelijk, het is in werkelijkheid nog iets paarser. De kleur van het kernhout zit tussen oranje/bruin/paars in. Het spint is bruin/creme van kleur. Het hout is op het eerste gevoel erg hard (harder dan beuken als ik met mijn nagel vergelijk).

Het kopshout is redelijk gesloten, geen open porieën met het blote oog zichtbaar.

Wie kan mij vertellen wat dit (waarschijnlijk) is?
De planken verschillen overigen weinig van kleur en structuur onderling.
Ik zie ook weinig kruisdraad of andere vervormingen.
De kisten uit elkaar gemept en de slechte planken bij het kachelhout gegooid.
Nu heb ik een hele stapel redelijke planken maar ik heb geen idee wat voor hout het is.
Het enige wat ik vrijwel zeker weet is dat het uit Indonesië komt (daar komen de kratten vandaan).
Hieronder wat foto's van een plank en ik heb een stukje geschaafd om de tekening beter te kunnen zien.
Het is een stukje met spint.
Zo ziet de hele plank eruit (stoffig en ruwbezaagd)

Deze foto representeert de kleur redelijk, het is in werkelijkheid nog iets paarser. De kleur van het kernhout zit tussen oranje/bruin/paars in. Het spint is bruin/creme van kleur. Het hout is op het eerste gevoel erg hard (harder dan beuken als ik met mijn nagel vergelijk).

Het kopshout is redelijk gesloten, geen open porieën met het blote oog zichtbaar.

Wie kan mij vertellen wat dit (waarschijnlijk) is?
De planken verschillen overigen weinig van kleur en structuur onderling.
Ik zie ook weinig kruisdraad of andere vervormingen.