Wat is verstandig een combi-tacker of één waarmee je alleen brads mee kan schieten?

48rmc

Post veel
2 dec 2021
955
379
Middelburg
Soms moet je ook gewoon zo'n ding kopen en het gaan ervaren.
Nou dat spontaan uitproberen heb ik gedaan met de Basso Kitpro, en dat is me verdomde slecht bevallen. Dacht ik zal vanaf nu wat meer onderzoek verrichten voordat ik de volgende miskoop doe. Mijn wens is om brads van 50mm met GEMAK in een stevig stuk hout te schieten.. Mocht de 7902 van Ecotools hier problemen mee hebben, omdat hij niet voldoende druk opbouwt, dan zoek ik nog ff door. Uiteindelijk kun je je euro maar 1 keer uitgeven nietwaar? Bedankt voor je reactie houtmoet (y)

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.221
4.218
Als je vooral 50mm brads wil schieten, is het dan niet slimmer om een zwaardere brad tacker te kopen? Ik heb ook een 16g brad tacker en een da nagel tacker. Die gebruik ik vooral voor dingen als uitrachel werk en gevelbekleding.

48rmc

Post veel
2 dec 2021
955
379
Middelburg
Als je vooral 50mm brads wil schieten, is het dan niet slimmer om een zwaardere brad tacker te kopen? Ik heb ook een 16g brad tacker en een da nagel tacker. Die gebruik ik vooral voor dingen als uitrachel werk en gevelbekleding.
Ik wil de tacker hoofdzakelijk gaan gebruiken voor het fijne werk, laten we zeggen van een doosje tot het haaks krijgen van een keukenkastje, en alles wat daar tussenin zit. Een 16g lijkt me meer voor het grote grove werk. Een 18G tacker in combinatie met wat houtlijm lijkt me uitermate fijn werken. Ondanks dat ik voorboor en en alles haaks afstel met klemmen verlopen soms de hoeken tijdens het schroeven. Een 23g tackers lijkt me weer iets te licht, ik wil wel wat meer body hebben in de eindconstructie, maar er hoeft ook weer geen koe aan te hangen.

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.551
423
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Het nadeel van de langere brads is dat ze vrij snel de weg van minste weerstand gaan zoeken en er nog weleens (bij wat dunner werk) aan de zijkant uit willen komen.... Dus denk vooral goed na over de lengte die je gebruikt.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.