Wat is een redelijke prijs voor deze lintzaag ?

Ruud01

Nieuw lid
17 aug 2026
16
1
Hasselt
Hallo,
Zijn er hier personen die mij wat meer kunnen vertellen over deze zaagmachine?
Mvg,
Ruud

Bijlagen

• Scherm­afbeelding 2026-09-05 om 09.35.24.png
    Scherm­afbeelding 2026-09-05 om 09.35.24.png
    384,4 KB · Weergaven: 29

Ruud01

Nieuw lid
17 aug 2026
16
1
Hasselt
De zaag die je nu aanhaalt is maar een licht dingetje he. Wees beducht op een flink verschil in zaagervaring.
De zaag die je nu aanhaalt is maar een licht dingetje he. Wees beducht op een flink verschil in zaagervaring.
Ok,ik ben nog maar aan het rondneuzen, maar alle hulp is welkom, wat zijn dan de Lin zagen die volgen jou in aanmerking komen.Ik wil wel lichter werk gaan verrichten .

Laatst bewerkt:

trigger

Oud hout
15 jun 2020
3.226
2.562
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Wat je nu hebt is groot en zwaar, maar door het gewicht van die massieve wielen, het frame en zware blad heeft het heel veel 'gang' en dat trekt je lint gewoon makkelijker door zwaar/dik materiaal heen. Zo'n nieuwerwets ding heeft een dun stalen tafeltje en veel 'flex' in het frame en moet het dus puur van motorvermogen hebben, waar hij dan ook nog eens minder van heeft.

Ruud01

Nieuw lid
17 aug 2026
16
1
Hasselt
Wat je nu hebt is groot en zwaar, maar door het gewicht van die massieve wielen, het frame en zware blad heeft het heel veel 'gang' en dat trekt je lint gewoon makkelijker door zwaar/dik materiaal heen. Zo'n nieuwerwets ding heeft een dun stalen tafeltje en veel 'flex' in het frame en moet het dus puur van motorvermogen hebben, waar hij dan ook nog eens minder van heeft.
OK,dat begrijp ik, maar ik wil het wat rustiger aan doen, het zwaar zaagwerk is verleden tijd.Daarom kijk ik uit naar een kleinere en lichtere lintzaag.Maar ik weet niet welk merk ,ik weet wel dat de wielen niet groter dan 350 moeten zijn.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.