Wat is een licht en snelwerkende schuurmachine?

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.428
687
Emst
Wat is een licht en snelwerkende schuurmachine?
Ik zat aan een Festool delta te denken.
Is een Rupes schuurmachine LS71T ook goed?
Hij wordt gebruikt voor dakgoten en kozijn werk

 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.125
2.618
Rupes is prima. Heeft het voordeel dat er een normaal snoer aan zit. De schuurzool is uitwisselbaar met die van festool. Het cycloonfilter vangt een hoop stof op en is goed te legen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nova

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
193
38
Amsterdam
Ik heb met beide geschuurd en de Festool delta vind ik duidelijk een klasse beter. De Rupes LS71TE heb ik zelf gekocht omdat die wat voordeliger is. Die is ook goed, het is beslist geen slechte machine. Zoals chevy ook zegt, de cycloon vangt veel stof op, flink voordeel dat je er geen stofzuiger aan hoeft te hangen. Dat was voor mij ook afweging bij de aanschaf.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Wat ik uit het verleden weet is dat er wel eens wat samengewerkt is. Ik vind ze veel op elkaar lijken.
Verder ben ik geen voorstander van het delta model. Dat is een persoonlijke smaak. Ik kan bijna alles met het rechthoekige model en kan dan nog het papier een keer draaien. Die keer dat ik hem nodig heb kan ik mijn Fein pakken of mijn festool RO90. Als oud Festool dealer was het voor mij makkelijk kiezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan van den Broek

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.125
2.618
Je had ze ook van flex en milwaukee. Volgens mij allemaal de zelfde machine. Ze zijn er ook met rechthoekige zool. Die past volgens mij ook zo op een deltamachine. Maar dan moet ik allemaal ander schuurpapier kopen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Nee de Milwaukee van vroeger niet. Wij verkochten de vs11 d veel en dat was zeker niet dezelfde als de festool. Die wij verkochten was geen Milwaukee maar een Atlas copco
Wel een zeer goede machine net als de oude bosch gss 16a.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.125
2.618
milwaukee pds13, alleen de kleur is anders. Zelfde als rupes. En flex ode 100-2. Ik moest de type nummers even opzoeken. Ik heb de mijne al weer een tijdje. Die machine is misschien nog wel door meer merken verkocht. Ik vind hem tot nu toe, prima werken. Alleen de schuurzolen gaan snel kapot als hij valt. Vandaar de festool zool, die hebben ze bij de verf groothandel om de hoek, op voorraad. Daar komt mijn rupes ook vandaan.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Toen wij milwaukee verkochten was deze machine er nog niet. Ik was in de war met Atlas copco. Daar passen nu hamag zolen onder. Flex hebben wij nooit verkocht, wel een prima merk.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.428
687
Emst
Ik heb de flex opgehaald, die was hier in de winkel voorradig.
Reden,deze kwam hier ook goed uit de bus.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.125
2.618
Dat filter scheelt een hoop stof en je hoeft niet altijd de stofzuiger er aan te hangen. Daar ga je plezier aan beleven.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.775
744
Enschede, Twente
Wat ik uit het verleden weet is dat er wel eens wat samengewerkt is. Ik vind ze veel op elkaar lijken.
Verder ben ik geen voorstander van het delta model. Dat is een persoonlijke smaak. Ik kan bijna alles met het rechthoekige model en kan dan nog het papier een keer draaien. Die keer dat ik hem nodig heb kan ik mijn Fein pakken of mijn festool RO90. Als oud Festool dealer was het voor mij makkelijk kiezen.
Het aardige aan de delta van de RO90 is dat je het "93" schuurpapier twee keer kunt draaien. Perfect symmetrisch! Wel begrijpelijk dat het voor de DTS 400 niet een optie was: je krijgt dan een wel erg breed schuurvlak.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.