Ik gebruik als stofmasker de Axminster APF 10 Evolution Powered Respirator zie http://www.axminster.co.uk/axminster-apf-10-evolution-powered-respirator-101809wat voor goed stofmasker raad je aan?
Ik heb meestal wel gehoorbescherming (met radio) op....
Sommige machines maken dusdanig veel herrie dat dit wel prettig is
Een hele enkele keer draag ik en stofmasker of een half of vol (heb ze beide)
ik heb ook een fijnstof afzuiging hangen maar die heeft nog zelden gedraaid (nog niet nodig geweest
als ik sommige berichten lees kan ik me voorstellen dat anderen het onvoorzichtig vinden maar aan de andere kant....ik lees er ook berichten tussen waarbij ik dan denk 'als het zo moet, dan maar niet'
Ingepakt als een astronaut je houtbewerking doen, dan zou voor mij de lol er snel af zijn
Een zaagbroek heb ik (nog) niet, die wil ik nog wel eens aanschaffen, dát is wel een nuttig ding
Als ik aan het zagen ben met de kettingzaag heb ik wel veiligheidslaarzen aan
De ISOtunes vind ik super. Gewone kappen op de oren vind ik veel te warm en voelt zo drukkend/klemmend op het hoofd en wil je muziek er bij luisteren moet je er oordopjes onder doen.
De siliconen dopjes zitten goed en zijn makkelijk in te brengen maar dempen volgens mij wat minder dan die van schuim die zijn te vergelijken met die gewone schuim dopjes voor gehoor bescherming met de handen wat "warm" maken en indrukken dat het wat dunner is en dan inbrengen en dan zetten ze weer wat uit. Deze vind ik het prettigst en die gebruik ik dan ook als ik ze voor langere tijd in heb (ook uren).
De kwaliteit van het geluid (muziek) vind ik ook zeker niet tegenvallen vind ze eigenlijk wel goed klinken en je hoort de omgeving nietop de fiets is en stevig door wandelen is het minder prettig omdat ze dan geen fluiten.
Qua demping is net wat voor een bescherming je nu hebt die ISOtunes dempen iets van 27db.
En als je een goed stofmasker koopt heb je geen last meer van beslagen ramen voor de ogenis denk ik beter dan een andere veiligheidsbril.
Zelf heb ik de weggooi maskers weg gegooid en wil ze ook niet meer.
Je zou eens moeten gaan praten met mensen die aan houtbewerking hun longcapaciteit verloren hebben (ik ken er een paar).
Of mensen die ongelukken met een kettingzaag hebben mee gemaakt.
Ik persoonlijk heb daar een aantal keer EHBO aan moeten verlenen.
Als je die kent dan praat je wel anders als nu zo nocalant.
M.vr.gr. Jan
Dat is ook de enige plek waar ik ze heb kunnen vinden. Verzend kosten waren 20 dollar en op dat moment was er een actie met 10 dollar korting.Ik ben wel benieuwd waar je die isotunes pro kunt kopen. Ik vind ze via Google alleen in de VS.
Is iemand bekend met actieve oordoppen? Die filteren het geluid zodra het boven een bepaalde drempel komt (82dB)
bijvoorbeeld deze.
https://oorkappen-shop.nl/peltor-pr...MIp4uW0JDB1gIVo7DtCh00igdZEAQYCCABEgJRrPD_BwE