Een welgemeende dankjewel aan ZotVanHout en alle anderen om mee te denken. Grappig hoeveel tijd ik stak in het ontwerp van deze kast om die dan alsnog fout te maken.
Net terug van de bouwmarkt. Plat staal buigt inderdaad vanzelf, en enkel de T-profielen zijn geschikt maar erg duur. Dan ben ik beter gediend met een hardhouten balk van diezelfde verticale hoogte die makkelijker is te bevestigen. Ik heb wat zitten rekenen, en enkel hardhout/eik met een dikte van min. 20 mm was OK voor een belasting van 20 kg op die breedte, dus nam ik er eentje van 21 x 44 mm.
Dat zal voor de onderste plank op de Ikea manier moeten gebeuren met nagels, omdat, itt schroeven, ik dan niet moet opvullen/verven. Plus ik maak ze aan de achterkant vast. Voor de bovenste plank zal ik een stijltje gebruiken aan de voorkant, en het schap vastnagelen aan de achterkant, omdat een horizontale ondersteuning met 21 mm te veel hoogte/functionaliteit wegneemt.
Ik post zeker nog de foto's. Afhankelijk van hoe enthousiast jullie dan nog zijn, is koffie met biscuit zeker een optie (eens mijn net geadopteerde herdershond wat beter opgevoed is, en bezoek toelaat).