wasmachine en droogkast op hoogte in wandkast

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
89
0
Hallo,

Ik wil mijn wasmachine en droogkast inbouwen in een wandkast.
Mijn wasmachine en droogkast zou ik graag op hoogte plaatsen zoals op de bijgevoegde tekening. Ik zie echter in de manual dat het maximaal gewicht van mijn wasmachine kan oplopen tot 80kg, dat van de droogkast 60kg en maak me dus zorgen om het gewichten weet niet hoe dit in mekaar te puzzelen.
Weet iemand hoe dit resultaat best bereikt wordt. Frame maken? Maar is nogal zwaar naar uitzicht toe.

Bedankt alvast en groeten,

B

1765460691918.png

ikbeneyal

Actieve deelnemer
18 jan 2023
51
21
Gilze (NB)
Een kast van 18mm multiplex (zowel corpus als planken van 18mm) kan het gewicht makkelijk aan; maar je wasmachine gaat hard centrifugeren dus ikzelf zou hem op de grond plaatsen (want hij gaat trillen).

kees poortman

Actieve deelnemer
21 sep 2015
130
105
Oosterbeek
Het gewicht zal het probleem niet worden, maar het draaien bij met name de centrifugeren zal bijvoorbeeld enorme krachten op de kast overbrengen. Onlangs in z'n situatie uiteindelijk moeten besluiten om de wasmachine weer op het beton te plaatsen, zware frames, demping, vastschroeven aan de muur, alles geprobeerd, maar de machine hobbelde steeds de kamer in om te vertellen dat de was opgehangen kon worden.....(bij wijze van spreken dan he...)

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.432
1.133
Enschede, Twente
Twee frames gestapeld: Om toch een slank uiterlijk te krijgen kun je de bovenrand van het onderste frame wat terug laten vallen en die ruimte gebruiken voor een wat hoger front van de bovenste lade. Dan ziet het eruit als een enkele plank. Dezelfde truc gaat ook op voor de staanders. (Hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb.)

• Leuk
Waarderingen: Marijn en ZotVanHout

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
1.315
1.092
Nootdorp
Bij de hornbach zijn standaard kasten te koop waarin de wasmachine op hoogte staat. Wellicht kan je daar even afkijken.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.