Wasmachine + droger + climaatkast issue

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
631
101
Sterksel
Ik plaats deze vraag maar in de Kantine omdat ik niet zo direct weet waar hij onder thuis hoort.
Mijn ouders hebben een nieuw (huur) appartement en in de ruimte van de verwarming/luchtbehandeling, staan ook de wasmachine en droger op elkaar.
De ruimte is niet zo groot en niet handig gebouwd. Elk half jaar komen ze vanuit de woningbouw de filters van de luchtbehandeling vervangen en dan moet de droger van de wasmachine gehaald worden, anders kunnen ze niet bij de filters. Mijn ouders zijn 80+ en kunnen dat zelf niet meer en uiteraard vertikt de woningbouw dat ook.

Zie de situatiesschets.

Nou was mijn idee om de wasmachine en droger op een plateau te plaatsen op wielen om de spullen zo elk half jaar uit de ruimte te kunnen rijden.
Meerdere galerijbewoners hebben dat ook geprobeert, maar daar danst de handel door de ruimte wanneer de wasmachine gaat centrifugeren. Dat moeten we dus voorkomen. Het probleem is namelijk dat we bij de achterkant niet bij kunnen om alle 4 de wielen op slot te zetten. Eigenlijk zou rechtsachter ook al nauwlijks gaan door de smalle ruimte tussen de droger en de luchtbehandeling. (De schets is niet op schaal :) )

Iemand tips hoe dit op te lossen is zonder dat de wasmachine aan de wandel gaat?

Wasmachine_Droger.png
 

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Wasmachine kan blijven staan tijdens onderhoud? Zo ja een soort tafel maken voor de droger met tegen de muur 2 bokwielen en voorop 2 opklapwielen.

dan kun je de droger eruitrijden. Droger schut minder dan een wasmachine, doordat de voorpoten op de grond staan blijft hij wel op zijn plek. Echter je zal de zijkanten tussen de poten wellicht moeten verstervingen ivm de hoogte.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
631
101
Sterksel
Wasmachine kan blijven staan tijdens onderhoud? Zo ja een soort tafel maken voor de droger met tegen de muur 2 bokwielen en voorop 2 opklapwielen.

dan kun je de droger eruitrijden. Droger schut minder dan een wasmachine, doordat de voorpoten op de grond staan blijft hij wel op zijn plek. Echter je zal de zijkanten tussen de poten wellicht moeten verstervingen ivm de hoogte.

Ja de wasmachine kan blijven staan. Enkel de droger moet eraf.
Ik heb eens op internet andere wielen gezien dan deze. Die draaide je met een soort steeksleutel in en uit.
Ik kan die alleen niet meer vinden, maar die lijken me wat subtieler

Alternatief zou zoiets zijn maar dan moet alles naar buiten gereden worden.
Reviews zijn ok, maar of het ook werkt......

 

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
285
119
Wetteren, Belgie
Wasmachine kan blijven staan tijdens onderhoud? Zo ja een soort tafel maken voor de droger met tegen de muur 2 bokwielen en voorop 2 opklapwielen.

dan kun je de droger eruitrijden. Droger schut minder dan een wasmachine, doordat de voorpoten op de grond staan blijft hij wel op zijn plek. Echter je zal de zijkanten tussen de poten wellicht moeten verstervingen ivm de hoogte.
Zal niet lukken. De droger staat bovenop de wasmachine, dus beide moeten verrolbaar zijn in één geheel.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
631
101
Sterksel
Ja de wasmachine kan blijven staan. Enkel de droger moet eraf.
Ik heb eens op internet andere wielen gezien dan deze. Die draaide je met een soort steeksleutel in en uit.
Ik kan die alleen niet meer vinden, maar die lijken me wat subtieler

Alternatief zou zoiets zijn maar dan moet alles naar buiten gereden worden.
Reviews zijn ok, maar of het ook werkt......

EDIT:

Ineens gevonden. Zoiets:

 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.112
2.616
Ik geef een oplossing voor je probleem. Je hebt door de opstelling van de luchtbehandeling blijkbaar geen plek voor twee machines. Dus is het het simpelst om de twee machines te vervangen door een enkele machine die de werking van de twee machines in een enkele machine combineert. Ik kan het niet helpen dat er blijkbaar twee nieuwe machines gekocht zijn, waar geen plek voor is.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
631
101
Sterksel
Ik geef een oplossing voor je probleem. Je hebt door de opstelling van de luchtbehandeling blijkbaar geen plek voor twee machines. Dus is het het simpelst om de twee machines te vervangen door een enkele machine die de werking van de twee machines in een enkele machine combineert. Ik kan het niet helpen dat er blijkbaar twee nieuwe machines gekocht zijn, waar geen plek voor is.
Jawel die plek is er zeker en door de bouwer ook daar bedoeld. Alleen hebben ze er geen rekening mee gehouden dat er een filter uit geschoven moet worden waarvoor niet genoeg ruimte is
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.112
2.616
Er lijkt op je tekening ook geen plek te zijn om de machines naar toe te rijden . Dat zou betekenen dat je de machines af moet koppelen en naar een andere ruimte moet rijden.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.153
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen

Joost Kok

Hout met mogelijkheden
25 jan 2019
316
117
Eemnes
Even out of the box, heb je genoeg hoogte om de droger op te takelen tijdens filterwissel? Zodat er werk ruimte is, na wissel droger weer terug laten zakken op de wasmachine?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.504
964
Riemst
Jawel die plek is er zeker en door de bouwer ook daar bedoeld. Alleen hebben ze er geen rekening mee gehouden dat er een filter uit geschoven moet worden waarvoor niet genoeg ruimte is
Eigenlijk moet je het probleem bij de beheerder leggen en die in gebreke stellen. Er heeft iemand die betaald werd voor een degelijk ontwerp niet goed nagedacht en zijn job dus niet gedaan. De ontwerpers willen niet inzien dat voor de technische uitrusting voldoende plaats voorzien moet worden. Technische installaties (voor mij cv ketels) die niet toegankelijk zijn, zijn dagelijkse kost. Regelmatig moet ik een wasmachine of droogkast naar buiten sleuren om mijn werk te kunnen doen.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
kun je een ombouw kast maken met een lade waar de droger op staat.
Zon volledig uittrekbare laderail.
Dan trek je heel die bovenste machine naar voren.
ombouwkast vastschroeven aan de vloer en muur.


of

die 2e kan 250kg dragen daarmee kun je was en droger mee naar voren schuiven.
lade frame wel goed vast bouten aan vloer en of muur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.