Wandlamp

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
Hallo,

M'n zwager vroeg of ik deze lampen kon maken voor hem.
Is er iemand die hiermee ervaring mee heeft ? Hoe bevestig ik de stronken met het plateau en zal ik de stronken onderling ook met elkaar verbinden?. Zelf dacht ik aan een draadeind door de stronken heen met moeren aan weerszijde. En heeft iemand een idee hoe ik het plateau kan construeren?

Alvast bedankt.

Dennis

image.jpg
 

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
Dat is een goed idee, is gips sterk genoeg om dit vast te houden? Brengt me gelijk op een ander idee, en dat is transparante epoxyhars te gebruiken ipv gips. Geeft misschien wel een leuk effect met het licht dat daardoor schijnt.
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
gewoon snelbeton en dan voorzichtig wit verven? makkelijkste oplossing, zeker met een klein kwastje, is zo voor elkaar.

zeker een leuk idee trouwens zoiets zelf maken
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Plankjes van de ikea, voor dat geld kun je ze zelf niet maken. En die stronken in gaten zetten en vast met pur lijm?
 

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
Snelbeton lijkt me ook een erg goed idee. Ik heb even gekeken naar de prijzen van giet epoxy, en dat is vrij prijzig. Het moet wel leuk blijven.
En als de stronken iets meer naar voren staan, kan ik het idee van Barneveld met die lampjes erachter in de houten plank verwerken. Het plankje wil ik dan vrij fors maken aangezien er van alles in verwerkt moet worden. Denk aan adapter, misschien controller voor afstandsbediening. Hoe zal ik dit maken? Heb je een voorbeeld van de Ikea plankjes, Yoek?
 

yoek

Actieve deelnemer
19 jul 2013
215
6
Oisterwijk
Snelbeton lijkt me ook een erg goed idee. Ik heb even gekeken naar de prijzen van giet epoxy, en dat is vrij prijzig. Het moet wel leuk blijven.
En als de stronken iets meer naar voren staan, kan ik het idee van Barneveld met die lampjes erachter in de houten plank verwerken. Het plankje wil ik dan vrij fors maken aangezien er van alles in verwerkt moet worden. Denk aan adapter, misschien controller voor afstandsbediening. Hoe zal ik dit maken? Heb je een voorbeeld van de Ikea plankjes, Yoek?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60103632/

deze zit vast met 2 staaldelen die in de muurbevestigd worden.

En voor de led verlichting niet naar de gamma, maar de internetchinees:
http://dx.com/p/wireless-led-touching-rgb-controller-dc-12-24v-175075
http://dx.com/p/rgb-4pin-72w-2400lm-300-smd-5050-led-rgb-flexible-lamp-strip-12v-5m-189772
 

Barneveld

Actieve deelnemer
10 jan 2013
68
0
Snelbeton lijkt me ook een erg goed idee. Ik heb even gekeken naar de prijzen van giet epoxy, en dat is vrij prijzig. Het moet wel leuk blijven.
En als de stronken iets meer naar voren staan, kan ik het idee van Barneveld met die lampjes erachter in de houten plank verwerken. Het plankje wil ik dan vrij fors maken aangezien er van alles in verwerkt moet worden. Denk aan adapter, misschien controller voor afstandsbediening. Hoe zal ik dit maken? Heb je een voorbeeld van de Ikea plankjes, Yoek?

leuk :)

ik vind de lampjes van het origineel namelijk een beetje "Xenos/Leenbakker"-achtig aandoen. Ieder zijn eigen smaak natuurlijk.....uplights dmv spotjes ogen net ff wat luxer in mijn ogen.....stuk subtieler denk ik ook.

snelbeton kost geen drol, is makkelijk vlak af te werken en je kunt het met een klein blikje radiatorverf/hammerite makkelijk wit verven.

Snoertjes en dergelijke kun je infrezen in de onderzijde van het geheel. Een afstandbediening (controler?) kun je op het stopcontact zelf doen dmv zo'n klikaanklikuit ding.
 

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
Ondertussen weer met m'n zwager gesproken, en we gaan het iets anders doen.
Op de muren zitten lichtpunten precies in het midden en op de juiste hoogte tussen de constructiebalken. (het gaat om een oud zaans pakhuis). Ipv dat we gebruik maken van een lichtpunt vanuit het werkstuk, zullen we nu een plafond of wandlamp gebruiken die terplekke van het lichtpunt zullen zitten. Dit scheelt een hoop knutselwerk in het werkstuk wat betreft bedrading etc., en m'n zwager is vrij om een model naar zijn smaak uit te zoeken. Nu wil ik eerst een dummy maken om te kijken of de maten ok zijn. Ik ben alleen op zoek naar het juiste beton. Barneveld had het over snelbeton. Is dit glad vanuit de mal? Iemand ervaring met gietbeton?
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
[QUOTE
En voor de led verlichting niet naar de gamma, maar de internetchinees:
/QUOTE]
als je denkt dat je ze allemaal wel een keer gehoord hebt. Deze is helemaal NIEUW :):)
 
Laatst bewerkt:

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
Ondertussen heb ik een proefstuk gemaakt van wat restmateriaal om te kijken of de afmetingen Ok zijn.


IMG_20130903_225833.jpg
Bekisting

IMG_20130908_150657.jpg
Klaar om te storten.

IMG_20130908_154218.jpg
Klaar
IMG_20130908_155237.jpg
Detail shot

IMG_20130909_195137.jpg
Even het effect bekijken.

IMG_20130917_184059.jpg
Zo komen ze te hangen, met een plafonnière erachter.
Zwager is blij met de afmetingen. Nu gaat het voor het echie.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Je kan beter gietmortel gebruiken, in plaats van beton. Dit bevat geen grind, en vloeit uit zichzelf uit. Krijg je ook niet die vieze cementplekken op je hout.

Je kan er ook wat kleurstof in doen, als je de grijze kleur niet mooi genoeg vindt.
 

Deeka

Actieve deelnemer
5 apr 2013
82
0
Zaanstad
Bedankt voor de tip! Ik zal eens kijken bij de plaatselijke bouwmarkt. Ondertussen ben ik dit weekend bezig geweest latjes te hakken met een beitel. Boomstronkjes zijn vrij prijzig en de latjes zijn iets strakker en vallen meer in de categorie "economische crisis". Het is weer iets anders.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.