Walnotenhout

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Voor de kachel heb ik via Marktplaats bij iemand uit het dorp een aantal gezaagde blokken walnotenhout opgehaald. De stukken zijn per 30cm gezaagd en hebben een diameter van minimaal 30cm (tot aan 40cm toe). Walnotenhout groeit langzaam en is daarom niet vaak in de verkoop. Zijn er mensen die interesse hebben in stukken van minimaal 30x30 (rond natuurlijk) en wat is een redelijke prijs? Als dat zo is, wil ik best wat in /marktplein plaatsen.

ps - ja ik weet het .. er hadden een paar mooie planken uit gezaagd kunnen worden. Maar het was al verzaagd voordat ik het op Marktplaats tegenkwam.
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Je kunt er mooie schalen uit draaien (tenminste, ik neem aan dat je dat met een horizontale plak doet ..) Zal eens een foto nemen. Tip om het wat schoon te maken? Ze zijn gezaagd met een kettingzaag, dus het is wat grof werk aan de buitenkant
 

MatthijsG

Actieve deelnemer
24 sep 2017
203
6
Veel hangt waarschijnlijk af van hoe veel en hoe donker het kernhout is. Dat vraagt om een foto! Voor mij zijn ze zowiezo te kort.
Heb m van boven iets opgeschuurt met grit 80 en je blijft natuurlijk de strepen van de kettingzaag zien. Maar dit is de tekening. Beetje flets, het gras is letterlijk groener ;-)

WhatsApp Image 2023-05-20 at 20.29.50.jpeg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.