Wadkin zaagtafel

Klaasjandiederik

Actieve deelnemer
9 jul 2012
284
29
Binnenkort Ulvenhout
Als het die uit Nijmegen is vind ik hem aan de prijs.
Het enige argument voor een hogere prijs wat ik kan zien is de ruime zaagbreedte door de lange rails voor de parallelgeleider. Voor zo ver ik kan zien zit er geen afzuig mogelijkheden op (100mm aansluiting of een afzuiger)
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Als het die uit Nijmegen is vind ik hem aan de prijs.
Het enige argument voor een hogere prijs wat ik kan zien is de ruime zaagbreedte door de lange rails voor de parallelgeleider. Voor zo ver ik kan zien zit er geen afzuig mogelijkheden op (100mm aansluiting of een afzuiger)
Die afzuiging is aangebouwd.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.606
Zoals al gemeld, kijk goed of de worm van de hoogteverstelling nog tanden heeft. En als je gewent bent de zaag na gebruik onder de tafel te draaien , er hoopt zich stof op in de sleuven van de hoogteverstelgeleiding, waardoor je zaag steeds een stukje verder boven het blad blijft uitsteken. En de constructie is dusdanig dat schoonmaken het verwijderen van het zaagblad vergt. En een lange spaak met een gebogen onderkant en een compressor met blaaspistool met lange tuit. Afzuiging moet je je niet te veel van voorstellen, het ontwerp is uit de tijd van de jongen met een bezem. De langsgeleiding vergrendeld aan beide zijden. Het verstelwieltje wil nog wel eens versleten zijn en bij de mijne is de schaalverdeling meer een indicatie dan een vast gegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.