Waarmee kier vullen tussen eikenhouten vloer en houten kozijn ?

Woody1989

Actieve deelnemer
5 aug 2021
29
0
Uitgeest
Hoi,

WIj hebben last van mieren en heb gezien dat ze door de kier tussen eikenhouten vloer en het kozijn omhoog komen. Nu vraag ik mij af waarmee ik dit het beste kan dichtmaken. Ik zat te denken aan grijze acrylaatkit (overschilderbaar en elastisch) maar wellicht dat dit eruit wordt gedrukt als de vloer bv van de zomer weer uitzet?

Gr.

Bijlagen

• 20260408_202040.jpg
    20260408_202040.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:

Vigier

Actieve deelnemer
13 jan 2024
132
67
Naarden
Niet dat ik er veel verstand van heb, maar ik zou toch eerst op zoek gaan naar waar ze binnenkomen. Want als dit niet de plek is waar ze je huis binnenkomen, maar wel waar ze boven de vloer komen, dan gaat het dicht maken van de kier waarschijnlijk ervoor zorgen dat ze een nieuwe route gaan zoeken om te vinden wat ze zoeken.

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.987
1.432
Omgeving Leiden
Hier hebben we elk jaar ook van die nijvere beestjes die op zoek gaan.
Eerst een paar verkenners, dan volgen anderen in hun feromonenspoor.

Door binnen langs de rand van de schuifpui en langs de plinten tegen de buitenmuur wat mierenpoeder te strooien werp je een barricade op en komen ze niet meer binnen.

Laatst bewerkt:

robvansuilen

Actieve deelnemer
29 nov 2018
302
114
Hier hebben we elk jaar ook van die nijvere beestjes die op zoek gaan.
Eerst een paar verkenners, dan volgen anderen in hun feromonenspoor.

Door binnen langs de rand van de schuifpui en langs de plinten tegen de buitenmuur wat mierenpoeder te strooien werp je een barricade op en komen ze niet meer binnen.

Mierenpoeder is een insecticide gid gebondennaan een suiker. De mieren nemen dat hun nest mee in en daar richt het grote schade aan.

Ook worden insecticiden zoals mierenpoeder in verband gebracht met bijensterfte.

Beter niet gebruiken dus

• Leuk
Waarderingen: Roelv en EdZaagt

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
541
170
Deurne
Ik heb hele goede ervaringen met HomeGard mierengel, duur maar werkt als een malle
Eén druppel en de mieren komen als vliegen op de stront, paar dagen later geen mier meer te bekennen
Vorig jaar bij de webshop in de link besteld

DitchDeurne

Actieve deelnemer
15 okt 2015
541
170
Deurne
Ja neem nog een wat sterker gif...wat een kortzichtigheid
Prima dat je een bepaalde mening hebt over het gebruik van bepaalde stoffen, maar deze mieren-gel is gewoon wettelijk toegestaan en vrij te koop. En als je het goed gebruikt treft dit alleen mieren.
En of de topicstarter of iemand anders dan gebruik wil maken van mijn oplossing is dan aan die persoon. Dit geldt uiteraard voor heel veel oplossingen die worden aangedragen in heel veel andere draadjes.
Om dan mijn bericht te citeren en daar een persoonlijk oordeel aan te hangen vind ik een stap te ver. Je had je punt al gemaakt in #5. En ik en alle anderen op dit forum mogen een andere mening en oplossing hebben (mits binnen de wet).

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.562
969
‘s-Hertogenbosch
Beter is het idd om de ingangen te vinden en af te dichten…. en de mieren vriendelijk te verzoeken ergens anders hun heil te zoeken. Indien dit niet helpt probeer hun honk te verhuizen maar of het allemaal helpt, heel vroeger, ongeveer 50 jaar geleden iemand met diesel ( die was toen nog niet zo duur ondanks de toenmalige oliecrisis) bezig gezien en een vlammetje 🫣, wat een stank……. En uiteindelijk nog niet gelukt. Die krengen blijven maar terugkomen waar je ze niet wil hebben.

Mogelijk dat je ze weg kunt lokken door een langere tijd een suiker spoor uit te leggen naar elders 😁

Binnen afkitten is leuk maar lost het probleem maar tijdelijk op tot ze een omweg hebben gevonden.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.