Waarmee kan ik hout afwerken

Ksenia

Nieuw lid
14 jun 2023
2
0
Nederland
Waar in Nederland (Amsterdam, Haarlem) kan ik ter plaatse winkels vinden waar ik advies kan krijgen over houtafwerking en er een kan kopen?
ik moet een roll-top van een antiek bureau afwerken om het op het hele bureau te laten lijken en het op een delicate manier te maken.
Ik overweeg afwerkingen zoals deense olie of rubio monocoat, ik moet de kleur matchen en wil advies krijgen in de winkel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ksenia

Nieuw lid
14 jun 2023
2
0
Nederland
Wat voor houten afwerking bedoel je? Fineer, wrap, folie, metaal, verf, olie, was?

Ik bedoel iets in vloeibare vorm dat ik met een doek, spons of kwast op het oppervlak kan aanbrengen. Ik moet uitzoeken of het olie, lak, was of iets anders of een combinatie moet zijn.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.798
755
Enschede, Twente
Ik bedoel iets in vloeibare vorm dat ik met een doek, spons of kwast op het oppervlak kan aanbrengen. Ik moet uitzoeken of het olie, lak, was of iets anders of een combinatie moet zijn.
Duller heeft daarover al heel veel info op hun site staan & ze zijn erg deskundig bij persoonlijk contact.
Ik weet niet of die nog bestaat, maar lang geleden bezocht ik wel eens een verfwinkel De Ru aan de Van Woustraat in Amsterdam — waar men heel deskundig was, vooral als het gaat om historisch correct kleurgebruik en dergelijke.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ksenia

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.