Waar vind ik een "slider bar" van 20mm breed?

Arjen Bosse

Actieve deelnemer
22 jun 2016
227
48
Houtbewerker, mijn Inca Master zaagtafel heeft twee groeven (T-slot) van 20mm breed. De orginele afkortgeleider met bijbehorende metalen stip past uiteraard best al zou het voor het fijne van mij nog wel strakker mogen.
Ik wil graag een Incra I box gaan gebruiken op mijn zaagtafel en ook een grote afkortslee en zoek daarvoor de zogenaamde slider bar. Weet iemand uberhaupt de Nederlandse benaming? Vrijwel alles wat op het www te koop is, is 19 of 19,3mm. De klemring die er soms op zit kan nooit 1mm overbruggen.
Microjig heeft een instelbare van kunststof en dat is de enige die ik kan vinden. Ik heb ze wel eens van hout gemaakt maar daar zit toch te veel speling in.
Weet iemand een handige oplossing of heeft mooie voorbeelden?

PS, ik heb een draad-tap-set dus kan het een en ander zelf fabriceren.

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.879
879
Antwerpen
Weet iemand een handige oplossing of heeft mooie voorbeelden?

PS, ik heb een draad-tap-set dus kan het een en ander zelf fabriceren.
ik heb zelf een Universal gehad met hetzelfde probleem (deze heeft een trapezium vormige miter bar) en heb een Alu staaf passend geschuurd (laat zich gemakkelijk bewerken) en dan wat passende gaten getapt.
Ofwel zoek je een lokale metaalbewerker, CNCtje

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.