John1969

Post veel
10 jul 2023
1.780
1.132
ā€˜s-Hertogenbosch
Hoi allemaal, het is de laatste tijd best warm, m’n hout droogt best aardig ( soms te hard 🄵) maar de ideeĆ«n blijven komen.
Ben ik de enige met inspiratie of hebben jullie allemaal al vakantie, of omgewaaid hout aan het kortzagen en verslepen….
M’n laatste topic Bol in een ring heeft me verder geĆÆnspireerd om verder te puzzelen.
Dit meegenomen nu weer een bol met ring, echter dit keer niet op een vast voetje maar een draaiende ring met bol
Qua maatvoering is alles handgedraaid en mogelijk niet zo strak als CNC werk, ik moet er wel bij vermelden dat er hier veel vanuit onderbuikgevoel wordt gewerkt en veel op het oog wordt afgeschreven….
IMG_9496.jpegIMG_9495.jpegIMG_9494.jpeg
Zoals te zien is alles wel geschuurd, tot korrel 320 maar verder nog niet behandeld.
Ik moet zeggen schuren van de ring valt niet mee, en draaiend behandelen 🫣 wordt nog wel een dingetje.

Ik zat te denken aan een blanke acryl lak maar ben bang dat deze snel zal beschadigen….

Iemand ideeĆ«n of tips….

De gebruikte houtsoorten zijn padoek-hulst en ayous.

Groetjes John

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck en ZotVanHout

MarcelvdW

Actieve deelnemer
25 mei 2022
582
280
Almen aan zee
Ik ben zelf nogal van het oliƫn, ligt er niet op maar gaat erin.
Het verdiept en haalt veel kleur en lijnen naar boven.
Tung olie, druivenpitolie, verbeterde houtolie van de Cokerije bijvoorbeeld

Het verandert het beeld wel.

Als alternatief , juist niet veranderen aan het beeld zoals het nu is
kan je "no visible oil" gebruiken

Bij de Houtdraaierij van Ronald Kanne meer info, daar kan je het kopen ook.

• Leuk
Waarderingen: John1969

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.