Waar hout met latjes te vinden?

Caroline

Nieuw lid
12 mrt 2018
21
4
Hallo,ik ben een project in hout voor de badkamer aan het maken voor mijn dochter,
Zij heeft een tekening gekregen van een interieurarchitect met een kast erin waarvan de deur bestaat uit houten latjes
of tenminste dat uitzicht .Weet iemand waar ik houten panelen kan vinden waar deze latjes in uitgefreesd zijn of hoe moet ik dit maken?
In de UK zie ik dat ze er hebben maar hier vind ik ze niet , ze mogen ook niet te dik zijn om nog mooi te zijn.
5C0D7409-D120-4F38-B2DD-FE7844CEBC13.png
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
mogelijks kan ik jou leveranciers + verkooppunten verstrekken
helaas zie ik niet in welke regio je woont
dus begin ik er niet direct aan, want mogelijks verloren moeite
woodworking bestrijkt een vl-&nl-talig gebied van 500 bij 250 km

1654774060364.png
 

Fredje kroketje

Actieve deelnemer
31 okt 2017
60
20
Dit is nog een tweede optie, met grijs vilt.
Je kan wellicht dan de fineerlaag een white-wash geven. maar er staat wel duidelijk dat het niet toegepast kan worden in vochtige ruimtes:

Ik heb een soortgelijke wand gemaakt, achter en rondom een TV. Ik heb een multiplex plaat gebruikt als achterkant en bij @MasaveHout een rits aan dunne 4-zijdig geschaafd eiken latjes besteld.

Daarna eraan geplakt met bison lijm masr ik zou (bij nader inzien) de volgende keer een tacker gebruiken met kleine spijkertjes/nagels
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
Lijkt mij toch niet echt moeilijk te maken.
als je de latten vooraf schilder/afwerk is het een kwestie van ze netjes op een onderplaat bevestigen

ik zou in de badkamer geen vilt of doek gebruiken maar de onderplaat gewoon een kleurtje geven
 

Caroline

Nieuw lid
12 mrt 2018
21
4
Lijkt mij toch niet echt moeilijk te maken.
als je de latten vooraf schilder/afwerk is het een kwestie van ze netjes op een onderplaat bevestigen

ik zou in de badkamer geen vilt of doek gebruiken maar de onderplaat gewoon een kleurtje geven
Mijn dochter wilt de houtnerf zien.... dus verven gaat niet .
Dan dacht ik met fineer te werken maar ook hier raadt de fabrikant af wegens werken van fineer in vochtige ruimte.
Latten in vol hout en plaat in mdf met eikafwerking is ook niet optimaal wegens twee verschillende materialen waarbij ook openingen en kromtrekken kan gebeuren... zo is er ook wel altijd iets!
 
  • Leuk
Waarderingen: Martijn023

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
verf en houtnerf zien kan uitstekend samengaan.

Maar als je bedoeld dat ze de natuurlijke kleur van het hout wil zien dan moet er een transparante afwerking op.
zoals skylt of eventueel epoxy.
Als het geheel 1 kleur wordt zoals op het laatste voorbeeld is het afsluiten minder ingewikkeld
dan kan je het vooraf samenstellen en daarna afwerken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.