Waar dit kopen???

BenB

Actieve deelnemer
24 feb 2016
144
6
Iemand een idee waar ik onderstaand beiteltje kan kopen in Nederland. heb deze al besteld in de usa waar ik vaker bestel maar zit nu even zonder en het duurt ongeveer 2 weken voordat ze binnen zijn.

IMG_4393.jpg
Alvast bedankt :)
 

BenB

Actieve deelnemer
24 feb 2016
144
6
Dankjewel jurr, nu weet ik tenminste waar ik maar moet zoeken. (Wiste de technische naam niet, behalve Carbide cutter)

10mm zal idd genoeg zijn, heb nu een versleten 8mm en wilde deze eens proberen.
 

Rube

Actieve deelnemer
12 okt 2017
117
4
Amersfoort
iemand een idee waar ik deze dingen een beetje goedkoop (wel goed) kan aanschaffen? of is een goede gewoon kostbaar (10,-)?
 
Laatst bewerkt:

jellevK

Actieve deelnemer
26 feb 2018
62
1
Veenendaal
Je zou vriend ali is kunnen proberen heb geen ervaring met die plaatjes maar heb ze wel is voorbij zien komen daar en voor een paar euro val je je geen breuk lijkt me

Gr jelle
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
iemand een idee waar ik deze dingen een beetje goedkoop (wel goed) kan aanschaffen? of is een goede gewoon kostbaar (10,-)?

Sorry, maar als je 10 euro teveel geld vindt, moet je het gewoon laten voor wat het is. Dit is hoogwaardig materiaal waar toch wel wat werk en ontwikkeling in zit van de fabrikant.
(Een pintje van 25 cl kost 3 euro. Je kijkt er naar, je ruikt er aan, je kijkt nog eens en dan is je 3 euro weg)
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
De mesjes zijn bedoeld voor professionals die meters moeten maken. Voor hun is het een verbruiksartikel. Dus 10 stuks is voor de een veel voor de ander weinig. Er zit echt heel veel verschil in de kwaliteiten hm. Of wij houtbewerkers nu de allerbeste nodig hebben is weer een andere vraag.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Worden hier in N.A. veel gebruikt by mensen die niet met normale hout-draai beitels weten/kunnen werken, professionals gebruiken de normale beitels, newbies gebruiken de hardstalen schraapers, makkelijk te leren gebruiken, maar dan moet er wel meer geschuurd worden aan de ruwere oppervlakte die je er mee krijgt, het heeft werk en tijd nodig om te leren hoe je een houtdraad beitel moet gebruiken, praktijk praktijk praktijk.

Handwerkskunst! Wie man eine Pfeffermühle drechselt | SWR Fernsehen - YouTube
 

BobBerg

Nieuw lid
5 dec 2019
1
0
Thanks voor de reacties. Zelf kwam ik dit nog tegen op verspaanshop.nl:
https://verspaanshop.nl/product/10-stuks-rpmt-08-aluminium-kopie/

maar dat is dan weer rpmt ipv rcgt?! en je moet er wel meteen 10 kopen. geen idee of deze kwaliteit dan meteen laag is... iemand verstand van dit soort dingen?

Groet!

Ruben

RPMT wisselplaten hebben een vrijloophoek van 11 graden.
RCGT wisselplaten hebben daarentegen een vrijloophoek van 7 graden.

Dit is eigenlijk het enige verschil tussen deze wisselplaten.

In de meeste houders kunnen beide wisselplaten gebruikt worden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.