Vurenhout afwerken met olie of lak?

Willwood

Nieuw lid
9 mei 2021
2
1
Goes
Hallo allemaal,

Ik wil een vurenhouten tafelblad afwerken zodat het bestand is tegen water en makkelijk schoon te maken is met een doek. ik wil de natuurlijke kleur van het vurenhout zoveel mogelijk behouden, wat kan ik dan het beste gebruiken?

gr,
willem
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Inderdaad zeker de Skylt Original lak. Is een 2k-lak op waterbasis. Is eigenlijk een vloerlak dus zeer slijtvast. En droogt inderdaad bijna onzichtbaar op.
Ik heb deze gebruikt op een eiken tafel. Op de plekken waar de poten later onder werden geschroefd heb ik tijdens het lakken tijdelijke ondersteuning gemaakt zodat ik het blad kon omdraaien en ook de andere kant gelijk kon meeschilderen. Na 3 lagen moest ik moeite doen om te zien op welke stukjes deze zaten en ik dus niet had behandeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Willwood en jelmer

Willwood

Nieuw lid
9 mei 2021
2
1
Goes
Bedankt voor de tip! Ik heb wat rondgekeken en skylt lijkt inderdaad het spul wat ik zoek. Ik heb een liter besteld.
het is voor binnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.