Vullen scheuren in steenschotten

RR6

Nieuw lid
14 jun 2020
5
0
Beste houtbewerkers,
Afgelopen week heb ik een veranda vloer van douglas steenschotten gemaakt maar omdat dit gebruikte schotten zijn zitten er links en rechts een paar scheuren die ik graag een beetje (zo onzichtbaar mogelijk) zou willen bijwerken.
Heeft iemand een goeie tip?
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.291
231
't hoofd van Overijssel
Steenschotten zij ooit gemaakt voor de steenindustrie. Daar werden ze aardig mishandeld en dat maakt ze ruw grof. Wil je eens strakke vlonder moet je niet met steenschotten werken.

1592144426442.png
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.202
566
Welkom op het forum. Je maakt meer kans op bruikbare respons als je wat meer details vrijgeeft over de situatie (overdekt of niet, droog of vochtig) en wat meer inzicht in de aard van het probleem. Foto's blijken doorgaans een goed hulpmiddel.
 

RR6

Nieuw lid
14 jun 2020
5
0
@JPAJS
Als het een superstrakke vlonder had moeten worden dan zouden douglas steenschotten wel het laatste zijn wat je daarvoor kan gebruiken.
Wil alleen een paar grote scheuren een beetje onzichtbaar wegwerken.
 

RR6

Nieuw lid
14 jun 2020
5
0
@ Kor
Dank 🤗
Helaas wil de foto nog niet meewerken, zal straks de laptop aanslingeren om er een bruikbaar formaat van de maken.
Vlonder ligt onder een overkapping dus relatief droog. Er zitten in en/of tussen de planken een paar grote scheuren die ik optisch netjes weggewerkt wil hebben, de kleinere scheurtjes mogen gerust blijven.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.291
231
't hoofd van Overijssel
@JPAJS
Als het een superstrakke vlonder had moeten worden dan zouden douglas steenschotten wel het laatste zijn wat je daarvoor kan gebruiken.
Wil alleen een paar grote scheuren een beetje onzichtbaar wegwerken.

Als je grote scheuren wilt wegwerken cirkelzaag er door. NIET te diep want dan raak je de ijzeren stangen. En dan veren er in lijmen die een beetje taps lopen. Na droging kan je ze vlakken.
 

RR6

Nieuw lid
14 jun 2020
5
0
Dankjewel voor de tip 👍
Ter info, de Douglas steenschotten hebben geen draadstaal stangen alleen een c-profiel op de kopse kanten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.