vroeg geschenk van de paashaas

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
bild0832v.jpg

bild0833.jpg

bild0834.jpg

bild0835r.jpg


nu nog licht en electrische leidingen opnieuw leggen en we zijn terug vertrokken :D :D
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Is de combi van Felder? De afzuiging in ieder geval wel...
Zul je vast veel plezier van hebben :)

Groeten Rudolf.
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
hoi de combi is van hammer
en ik heb de paashaas wel even geholpen uiteraard;-)
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Er zou een verbod op dit soort post moeten komen :evil: .

Elke keer als ik ze lees ga ik meteen mijn hok opmeten en mijn banksaldo checken. En elke keer kom ik tot de conclusie dat zowel mijn hok als saldo te klein zijn voor zoiets moois :oops: !

Maar even serieus, veel plezier met zo'n mooie machine!
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
nou ik zal vast en zeker plezier hebben met deze machine. Maar ik moet eerst mijn werkkot nog verder afmaken , zoals licht , leidingen , iets van vloerafwerking ( ideeën altijd welkom uiteraard) een kachel en dan de isolatie zodat de buren niet te veel moeten meegenieten he.
als vloerafwerking had ik aan een soort harde epoxy gietvloer gedacht.Heeft hier iemand ervaring mee ??
 

tuoh

Oud hout
Ai, epoxy op de vloer in combinatie met stof geeft een enorm glad oppervlak.
Idem voor vloerverf, ceramische vloer, etc. de combinatie met stof of zaagsel op de vloer is levensgevaarlijk rond een machine.
Het kan zo glad zijn dat je bij het vlakschaven jezelf achteruit duwt, in plaats van je werkstuk vooruit :cry: en dat kan niet de bedoeling zijn denk ik.

Wat wel kan is zand strooien in de Epoxy of vloerverf tijdens de laatste laag, zo krijg je een mooi stroef oppervlak, maar dat is dan weer moeilijker aan te vegen.
Maar zo te zien heb je een betonnen vloer liggen, en dat ziet er wel stroef uit. ik zou er hoogstens eens overgaan met een impregneermiddel om de toplaag te binden.

Mvg,

André
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Hoi andre,

de betonvloer dateert van voor '78 en is behoorlijk gescheurd. Dus eerst een laag egalisé ofzo en dan een eindafwerking. Aan het schuiven dmv het stof had ik nog niet gedacht, maar daar heb je wel een punt uiteraard. Er bestaan ook grote rubber tegels maar die zijn wel kostelijk voor een heel werkhuis .Zal eens het vergelijk moeten maken tussen epoxy met zand en het leggen hiervan , of rubberen garagetegels.
Wat ik ook zou kunnen doen is betonverf mengen met zand misschien als antislip, maar zoals je al aanhaalt zal dit moeilijker vegen.

vg
stef
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Stefke

Ik heb een jaar of 7 terug een betonen schuurtje laten bouwen. In één dag zetten 2 man de palen,schuiven er de betonplaten tussen. Dak erop en een laag beton erin. Klaar.
Na 1 of 2 uurtjes op het koude beton kreeg ik last van mijn voeten. Eerst had ik het niet door maar het kwam door de kou. Ik heb er toen een paar planken underlayment 19mm ingelegd. een mooi egale vloer waar ook een beitel of schaaf op mag vallen. Ik heb hem nooit afgewerkt( zou hem later nog even verven :lol: ) Het is uit zich zelf stroef genoeg, ook met natte schoenen. Maar je kan er ook alles afvegen. Ik weet dat LILA een populaire kleur is in de moderne werkplaats ;)

Succes met je keuze HG Hugo
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Hugo , Yep mijn vrouw is op een quest om alle vloeren van alle werkplaatsen LILA te krijgen. Het is wel grappig wanneer forumleden mijn werkplaats binnen komen. Eerst kijken ze naar de lila vloer en hun gezicht spreekt dan boekdelen :D :D

Mijn werkplaats is nu "gepimpt"met een knutsel-collage van Barbie. Ja ik heb echt geluk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.