Al zeker 40 jaar behelp ik mij voor het wetten van beitels en schaven met het wetsteentje op de foto. Het meet 10x5x2 cm, en heeft een rood-bruine kant, en een gele kant. De gele kant heeft de fijnste korrel. Ik weet niet meer hoe ik er aan kom. Als smeermiddel gebruik ik altijd "sputum", dat kost niets, en is makkelijk aan te brengen...ik heb zo'n wethulpje van Eclipse, maar als ik haast heb doe ik het uit de hand, gaat ook goed.
Ik heb inmiddels op dit forum veel gelezen over slijpen en wetten, en over olie-, water- en diamant-stenen.
Ik wil het eea bijkopen, vooral omdat ik een grotere steen zoek, maar zou eerst wel willen weten wat het korrelnr. van dit steentje (ongeveer) kan zijn, en uit wat voor materiaal het bestaat.
Wie kan mij verder helpen? Alvast dank voor elke reactie, groet, bri

Ik heb inmiddels op dit forum veel gelezen over slijpen en wetten, en over olie-, water- en diamant-stenen.
Ik wil het eea bijkopen, vooral omdat ik een grotere steen zoek, maar zou eerst wel willen weten wat het korrelnr. van dit steentje (ongeveer) kan zijn, en uit wat voor materiaal het bestaat.
Wie kan mij verder helpen? Alvast dank voor elke reactie, groet, bri