Vraag: specifieke kleur Multiplex

123chris

Actieve deelnemer
25 jun 2010
58
0
Hattem
Beste allemaal,

Ik ben door een bevriende fotograaf / kunstenaar gevraagd om te zoeken naar een specifieke soort Multiplex. Hij wil daarvan passe-partouts maken voor portretfoto's.
Het enige wat van belang is, is de kleur. Deze moet lichtroze zijn, als de kleur van poeder waarmee dames (en tegenwoordig ook heren) hun gezicht poederen. De meeste multiplexplanken zijn voor hem te oranje of te grijs.

IMG_0069.jpg
Op de foto is het onderste voorbeeldstukje (met nr1 er op) zijn voorkeur.

Heeft een van jullie een idee welke soort multiplex dit is, en waar ik dit zou kunnen kopen voor hem, dan hoor ik dat graag.

Groeten, Christian
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Meranti lijkt mij het meest in de buurt te komen. Maar op de voorbeelden van je foto lijkt het me wat verweerd door de zon. Dan word het vaak een iets andere kleur.
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Je kunt dit alleen selecteren door bij de houthandel te gaan kijken, de verschillen tussen de 2 voorbeelden zijn zo klein dat je als je een soort besteld je niet weet welke variant je gaat krijgen...

Ga je niet tegen de lelijke kopse kant aan kijken bij een passe partouts?

Licht roze zou ook Okoume kunnen zijn, de afbeelding lijkt op meranti.

Als voorbeeld zie de verschillen, is allemaal Okoume???

A9A9051A-03F6-46DA-BC13-6C04135E790B.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Nog afgezien van de variatie op het moment van aanschaf, zal de deklaag na verloop van tijd de originele kleur verliezen.
 

123chris

Actieve deelnemer
25 jun 2010
58
0
Hattem
Je kunt dit alleen selecteren door bij de houthandel te gaan kijken, de verschillen tussen de 2 voorbeelden zijn zo klein dat je als je een soort besteld je niet weet welke variant je gaat krijgen...

Ga je niet tegen de lelijke kopse kant aan kijken bij een passe partouts?

Licht roze zou ook Okoume kunnen zijn, de afbeelding lijkt op meranti.

Als voorbeeld zie de verschillen, is allemaal Okoume???

Bekijk bijlage 91159

Oeps,

Het zal er waarschijnlijk op neerkomen om maar gewoon een partij met een goede kleur te kopen als je er tegenaan loopt. Bedankt tot zo ver...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.