Ik weet wat je bedoeld, ben zijn naam even kwijt. Hij gebruikt een mengsel van bijenwas en minerale olie op zijn schuurpapier en claimt dat het dan beter intrekt en minder stoft. Dat heb ik (uiteraard

) uitgeprobeerd en ik ben er zelf niet kapot van. De finish vind ik minder mooi en het hout blijft wat grof aanvoelen. Geen mooie glans. Voordeel is inderdaad wel dat het minder stoft, maar daarvoor in de plaats zit je met klonten houtstof/bijenwasmengsel op je draaibank. Stof kan je goed afzuigen, die troep verwijderen kost meer moeite en tijd. Buiten dat alles vond ik ook dat ik juist veel minder lang met mijn schuurpapier deed, het zit in no-time vol smurrie en neem niet meer af.
Mijn conclusie: eerst netjes droog schuren, dan pas afwerken. Stof goed afzuigen (je kan met een paar klemmen heel makkelijk de slang van een stofzuiger goed vastzetten op je draaibank) en een goede kwaliteit olie of was gebruiken voor de afwerking.
Als je het toch zelf wil proberen (zou ik wel doen

): ik heb gewone Bruynzeel bijenwas gemengd met paraffineolie, verhouding "een flinke lik was met een scheutje olie" en dat geroerd tot het de dikte had van stroop. Op schuurpapier korrel 240 doen en schuren maar.
Groet, Rob.
Aanvulling: ik heb het ook nog geprobeerd met mijn favoriete merk was zonder verdunning (Briwax) en dat ging iets beter, maar ook niet goed. Deense olie direct op het schuurpapiertje bleek ook knudde. Verdere experimenten heb ik maar niet meer gedaan.