Vraag over schroefdraad M33x3,5

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Dat klinkt idd als een leuk project!
Grappig je werkt op bijna dezelfde manier als ik. Het afgelopen jaar is m'n meest gebruikte machine dan ook het lasaparaat geweest. Haha en dan te bedenken dat ik toch echt meer met houtbewerken bezig wil zijn dan metaal bewerken.

Jou uitleg vraagt natuurlijk wel om FOTO'S!!!!

Overigens zou ik ook wel eens een foto willen zien van de draaibank van Juriaan. heb wel eens halve foto's gezien met grote schalen ervoor, maar nog nooit de complete draaibank.

Groeten,
Rik
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Ik werk ook het liefst met hout maar ontkom er soms niet aan om een hulpstuk cq machine te maken van staal en dan ben ik best blij met mijn lasapparaat en slijptol (en laat ik dat nou eigenlijk best leuk vinden, een klein metaaldraaibankje staat ook nog steeds hoog op mijn verlanglijstje :p )
Als het project vorm krijgt zal ik een nieuw topic openen met foto's maar hier vast het resultaat tot nu:

Foto0062 klein.jpg

Patrick
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Hoi Patrick,

Leuk om foto's te zien van je draaibank in wording! Heb je al iets in gedachten voor het tegencenter? ga je die zelf maken of ga je een bestaande aanpassen?
Ik kijk nu al uit naar je topic over de draaibank.

Groet,
Rik
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
De losse kop (tegencenter) ga ik ook zelf maken evenals de 'banjo' (leunspaanhouder). Het is theoretisch mogelijk met de middelen die ik heb dus we gaan het gewoon doen :p

Patrick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.