Vraag over HPL fenix tafel

Esther79

Nieuw lid
18 jun 2025
4
0
Rotterdam
Is er iemand die ervaring heeft met HPL fenix?

Ik zie een plekje op onze tafel, van een afstand niet te zien. Eigenlijk als er alleen bepaald licht op staat of als ik van heel erg dichtbij kijk (langs het blad)

Kan dit lichtval zijn, dus als ik de tafel draai dat het 'weg' is? De tafel is niet beschadigd, geen kras of wat dan ook.

Bijlagen

• Screenshot_20250617_154729_Gallery(1).jpg
    Screenshot_20250617_154729_Gallery(1).jpg
    19,9 KB · Weergaven: 32

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
222
90
Zaanstreek
Ik heb zelf een Fenix tafel, en zou het iedereen afraden. Je ziet er inderdaad direct alles op. Desalniettemin een mooi materiaal maar vooral voor staande vlakken, vind ik.

Anyway, het heeft zelfhelende eigenschappen; met warmte kan je kleine beschadigingen rechttrekken. Check hiervoor de site van Fenix waar ze een duidelijk filmpje hebben. Overigens ook goede tips voor verwijderen van verscheidene vlekken.

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
516
270
56
Luzy Saint Martin
Er is bij het lijmen van de HPL plaat een korreltje spaanplaat onder de HPL gekomen, gebeurt vaker en je ziet het inderdaad bij strijklicht.

Wat je kunt doen is een houten klosje er op leggen en een paar tikken met de hamer op het klosje geven.

• Leuk
Waarderingen: elzenmaa

Esther79

Nieuw lid
18 jun 2025
4
0
Rotterdam
Ik twijfel om de tafel te draaien of het dan niet opvalt...
Een tik durf ik er niet op te geven hoor...
Wat zijn verder de nadelen van het fenix materiaal?

Bijlagen

• Screenshot_20250617_154729_Gallery(1)(1).jpg
    Screenshot_20250617_154729_Gallery(1)(1).jpg
    27,4 KB · Weergaven: 16

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
222
90
Zaanstreek
Esther, ik zeg neit dat het alleen maar nadelen heeft. het is een supermooi materiaal! Mijn tafel is, los van dat ik er alles op zie (want, matzwart) nog steeds vrijwel krasloos en staat nog steeds mooi in de kamer. Ook na een kleine 10jr en meerdere verhuizingen.

Twijfelen over omdraaien, tsja eh gewoon doen zou ik zeggen? vraag desnoods even een handje aan een buur of familielid, een tafel is relatief snel omgedraaid in huis toch?

Esther79

Nieuw lid
18 jun 2025
4
0
Rotterdam
Hij staat nu gedraaid,
Esther, ik zeg neit dat het alleen maar nadelen heeft. het is een supermooi materiaal! Mijn tafel is, los van dat ik er alles op zie (want, matzwart) nog steeds vrijwel krasloos en staat nog steeds mooi in de kamer. Ook na een kleine 10jr en meerdere verhuizingen.

Twijfelen over omdraaien, tsja eh gewoon doen zou ik zeggen? vraag desnoods even een handje aan een buur of familielid, een tafel is relatief snel omgedraaid in huis toch?

Bijlagen

• 20250621_065159.jpg
    20250621_065159.jpg
    33,6 KB · Weergaven: 7

Esther79

Nieuw lid
18 jun 2025
4
0
Rotterdam
Hij staat nu gedraaid, ikzelf zie het nog wel, maar moet er wel vanaf tafelhoogte op kijken/dichtbij schuin.
Gisteren gekeken met lamp van telefoon maar zie geen schade of iets..

Ik zie meerder van dit soort 'plekjes/deukjes' dus zou het van het vastzetten/lijmen kunnen zijn, dus een oneffenheid in de tafel...

Kan met niet voorstellen dat ik iets geks heb gedaan nl. ben er super voorzichtig mee

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
516
270
56
Luzy Saint Martin
Een bobbeltje duidt op een oneffenheid in de ondergrond (zie mijn eerste opmerking hierover)
Een putje zal meer iets van doen hebben met een ‘foutje’ in de toplaag zelf, af fabriek dus.
Wellicht biedt de strijkbout methode hiervoor uitkomst, zie de link die hiervoor werd gegeven.

Anders terug naar de leverancier en vragen om herstel.

Ik moet zeggen dat ik op basis van de foto’s weinig ernstigs kan constateren maar het is wellicht lastig vast te leggen op foto.

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
222
90
Zaanstreek
Hij staat nu gedraaid,
ik snap volgens mij wel wat je bedoelt - al is het slecht te zien. Het blijft even de vraag, is het een hobbel of een deukje? Wat je anders kan doen is met een strakke kant (ik gebruik graag een stalen lineaal, maar anders een plamuurmes bijvoorbeeld) er rechtop ophouden en dan met een zaklamp er achter schijnen. Dan zie je goed of het licht "er omheen gaat" (wat duidt opdat het een heuveltje is) of dat het alleen bij dat plekje er onderdoor komt (wat duidt op een kuiltje).

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.