Vraag over HPL fenix tafel

Esther79

Nieuw lid
18 jun 2025
2
0
Rotterdam
Is er iemand die ervaring heeft met HPL fenix?

Ik zie een plekje op onze tafel, van een afstand niet te zien. Eigenlijk als er alleen bepaald licht op staat of als ik van heel erg dichtbij kijk (langs het blad)

Kan dit lichtval zijn, dus als ik de tafel draai dat het 'weg' is? De tafel is niet beschadigd, geen kras of wat dan ook.

Bijlagen

• Screenshot_20250617_154729_Gallery(1).jpg
    Screenshot_20250617_154729_Gallery(1).jpg
    19,9 KB · Weergaven: 25

Doubledot

Actieve deelnemer
2 jan 2021
218
90
Zaanstreek
Ik heb zelf een Fenix tafel, en zou het iedereen afraden. Je ziet er inderdaad direct alles op. Desalniettemin een mooi materiaal maar vooral voor staande vlakken, vind ik.

Anyway, het heeft zelfhelende eigenschappen; met warmte kan je kleine beschadigingen rechttrekken. Check hiervoor de site van Fenix waar ze een duidelijk filmpje hebben. Overigens ook goede tips voor verwijderen van verscheidene vlekken.

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
513
268
56
Luzy Saint Martin
Er is bij het lijmen van de HPL plaat een korreltje spaanplaat onder de HPL gekomen, gebeurt vaker en je ziet het inderdaad bij strijklicht.

Wat je kunt doen is een houten klosje er op leggen en een paar tikken met de hamer op het klosje geven.

• Leuk
Waarderingen: elzenmaa

Esther79

Nieuw lid
18 jun 2025
2
0
Rotterdam
Ik twijfel om de tafel te draaien of het dan niet opvalt...
Een tik durf ik er niet op te geven hoor...
Wat zijn verder de nadelen van het fenix materiaal?

Bijlagen

• Screenshot_20250617_154729_Gallery(1)(1).jpg
    Screenshot_20250617_154729_Gallery(1)(1).jpg
    27,4 KB · Weergaven: 8

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.