vraag over houtsnijden werkbank?

keesmeubelmaker

Nieuw lid
16 mrt 2022
12
2
ijsselmuiden
Hallo

Ik ben nu een tijdje aan het houtsnijden aan de woonkamer tafel maar nu wil ik een werkbank gaan kopen voor mijn houtsnijden.
En nu kwam ik een hout snij werkbank tegen die je schuin kan zetten.
Ik heb er zelf geen verstand van is het beter om een werkbank te kopen voor houtsnijden die je ook schuin kan zetten?

Alvast bedankt

groeten Kees

• Leuk
Waarderingen: wijk0983

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.455
537
Etten-Leur
Hallo

Ik ben nu een tijdje aan het houtsnijden aan de woonkamer tafel maar nu wil ik een werkbank gaan kopen voor mijn houtsnijden.
Ik heb er zelf geen verstand van is het beter om een werkbank te kopen voor houtsnijden die je ook schuin kan zetten?

Alvast bedankt

groeten Kees
Ik zou zeer kritisch kijken naar het kantelmechanisme. Voor sommig ondiep snij werk is het fijn als het schuin in plaats van plat ligt; dat doe je met een schuin geplaatst bord op een vlakke werkbank. Zodra houtsnijden op beeldsnijden begint te lijken is een zware vlakke stevige tafel prettiger. Voor 3 D werk wordt wel een beeldhouwbok gebruikt.

ornament

Oud hout
29 nov 2011
2.663
647
Hallo

.........
.............

Alvast bedankt

groeten Kees

Hallo Kees,

het zou handig zijn als je een link naar zo'n werkbank zet, dan weten we precies over welke werkbank je het hebt.
En als je een voorbeeld hebt van het soort reliëfs je zou willen gaan snijden, of een voorbeeld van wat je droomt ooit te kunnen, dan is dat ook welkom. Dan kan er een beter advies worden geformuleerd.

groeten,

Ornament

www.houtsnijden.eu

• Leuk
Waarderingen: mink en thomasz

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.973
1.199
Leeuwarden
Ik vind deze nog altijd een heel mooie oplossing, als ik weer wat actiever ga beeldhouwen wil ik zelf zoiets maken….

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.