Vraag over het boren van cilinders voor het maken van Reelseats

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.720
2.582
Gaanderen
Je spant in tussen de centers: de punten van je twee centers komen in het geboorde gaatje dat in het 16mm staafje zit. Je hebt dus maar een klein contact oppervlak dat voor de ""aandrijving"" moet zorgen. Wil je vierkant hout ronddraaien zou ik het eerst grof in model draaien dan boren en hierna op de zelfgemaakte chuck inspannen. Je zou een en ander ook in een 16mm boorkop met mc 2 kunnen kunnen proberen. Niet iedereen heeft dit echter.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.720
2.582
Gaanderen
Henk met dat CA verhaal ga ik een heel eind mee. Voor mij maakt het ook uit of ik met mijn aftma #2 vis of met mijn #9. Voor de leken op vliegvis gebied de eerste is een korter licht hengeltje de 9 een zware voor snoek zalm ed.
 

rene1975

Nieuw lid
22 sep 2012
20
0
Hallo

Bedankt voor jullie hulp..vandaag heb ik na wat aanpassingen gaten geboord ,ik heb me een penmandrel besteld ,en zelfs al binnen
verder heb ik een metaalbedrijfje gevonden die me maandag busjes op maat gaat maken ,en dan moet het allemaal lukken !

wat afwerking betreft ga ik wat proefjes maken op testblanks ,met tungolie ,en tru oil wat ze op geweren gebruiken

en dan maar eens zien wat het resultaat ,effe goed testen de komende weken!

groet rene
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.