Ik gebruik een Worx haakse slijper met lang handvat waar de schakelaar en dodemansknop knop in zit; met schakelaars vooraan heb ik slechte ervaring omdat houtstof zich daarin verzamelt.
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken.Een lang snoer is bij bijna eke machine het eerste wat ik er op zet. Als je er niet door heen slijpt, waarom zou dat snoer dan stuk gaan? De elektronica is het eerste dat stuk gaat. Waarom moet je slijptol minstens 1000 watt zijn? Een kleine slijptol moet goed met een hand te hanteren zijn, dus je wil een slanke lichte machine. Wat zou je dan als vervanging aanraden?
we wachten op jouw terugkoppelingOmdat het een en ander zou moeten passen ben ik toch voor de gws 9- 115 s gegaan, ook omdat ik hem wilde combineren met kuttzall schijven en de ball gouge van arbortech. Zij raden de 115mm aan. Ik kan altijd nog ervoor kiezen voor de 125mm te gaan. Maar voor nu, alles meenemend, leek me de 115 de juiste keus. Ik ga ervan uit dat alles in elkaar gaat passen, mocht dat niet zo zijn dan zal ik dat melden
Iedereen hartelijk dank voor de reacties![]()
En met hetzelfde gemak tik je hem met je hand ook weer los.Nog een tip voor de moer. Het is niet nodig die met een sleutel vast te zetten. Kan gewoon met de hand. Door de schijf met de moer mee te draaien komt ie ruim vast genoeg, en krijg je hem altijd op dezelfde manier met de hand los.
Voor zover ik kan beoordelen past het allemaal. (Ik werkte nooit eerder met een haakse slijper). De schijf gaat er goed op en ik kan hem vastzetten. Zit geen speling op. Kan pas na een tijdje gebruik beoordelen of het ook goed blijft gaan. Maar voor nu lijkt t allemaal goed te zijnwe wachten op jouw terugkoppeling
![]()