Gezien ik begin volgende maand een nieuwe keuken krijg (huurhuis) heb ik besloten een nieuwe afzuigkap te plaatsen.

Nu zit ik met de volgende vraag, de uitgang van de afzuigkap is 150mm, en de doorvoer door de muur is 100mm.
Die doorvoer heeft de woningbouw ooit eens met een modernisering laten boren.
Nu zal ik ergens met zo een verloop moeten werken, het is of de verloop direct op de uitgang van de afzuigkap,
of in de doorvoer van de muur.
Aangezien mijn lichamelijke situatie, zie ik het niet zitten om die doorvoer in de muur te vergroten naar 150mm, wat
natuurlijk het mooiste zou zijn.
Nu heb ik er een flexibele slang tussen zitten, mij is geadviseerd om ronde pijp te nemen. (betere afvoer)
Mocht dat niet lukken dan een zo een rechthoekige pijp van 220x90mm.
En mocht zelfs dat niet gaan, dan voor een flexibele slang gaan. (wel de goedkoopste oplossing natuurlijk)
Wat zouden jullie doen (mij aanraden)?

Nu zit ik met de volgende vraag, de uitgang van de afzuigkap is 150mm, en de doorvoer door de muur is 100mm.
Die doorvoer heeft de woningbouw ooit eens met een modernisering laten boren.
Nu zal ik ergens met zo een verloop moeten werken, het is of de verloop direct op de uitgang van de afzuigkap,
of in de doorvoer van de muur.
Aangezien mijn lichamelijke situatie, zie ik het niet zitten om die doorvoer in de muur te vergroten naar 150mm, wat
natuurlijk het mooiste zou zijn.
Nu heb ik er een flexibele slang tussen zitten, mij is geadviseerd om ronde pijp te nemen. (betere afvoer)
Mocht dat niet lukken dan een zo een rechthoekige pijp van 220x90mm.
En mocht zelfs dat niet gaan, dan voor een flexibele slang gaan. (wel de goedkoopste oplossing natuurlijk)
Wat zouden jullie doen (mij aanraden)?